کیوسک روزنامه‌های جهان؛ 9 آگوست

نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و دیلی‌اکسپرس

پایان المپیک 2020 توکیو، افغانستان، پاندمی دلتا در آمریکا و تغییرات اقلیمی صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی را پر کرده است.

واشینگتن‌پست

با پایان یافتن بازی‌های المپیک 2020 توکیو، واشینگتن‌پست در صفحه نخست المپیک توکیو را به تصویرکشیده و گفته جادوی المپیک بر اندوه همه‌گیری فائق آمد، اما میراث بازی‌های توکیو پیچیده و مبهم است. این روزنامه گزارش داد، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران گفت: «در این روزهای سخت، شما ارزشمندترین هدیه را به جهان دادید: امید.» این پایانی تلخ و شیرین برای یک بازی پیچیده بود.

کنجی شیبویا، رئیس سابق موسسه بهداشت جمعیت در کالج کینگ لندن، که اخیرا برای کمک به واکسیناسیون جمعی به ژاپن بازگشته، گفت من به میراث این المپیک فکر کردم. اول، به وضوح نشان داد تا زمانی که همه‌گیری مهار نشود، المپیکی امن و مطمئن خیالی بیش نیست. شیبویا گفت این بازی‌ها زخمی بر جامعه ژاپن زده، باعث تفرقه، بی‌اعتمادی و بدهی‌هایی در اقتصاد و بخش سلامت شده است.»

تیترِ «جنگجویان طالبان 3 شهر را تحت کنترل خود درآوردند» گفته «با تسلط جنگجویان بر سه شهر بزرگ در یک روز، سرعت پیشروی طالبان افزایش می‌یابد. جنگجویان طالبان روز یکشنبه سه شهر بزرگ در شمال افغانستان را تحت کنترل خود درآوردند، مهم‌ترین دستاورد سرزمینی آنان در یک روز از زمان خروج نیروهای آمریکایی.»

«دلتا در میان انواع کرونا دستِ بالا را دارد» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست است که گفته «دلتا همه رقبا را مغلوب می‌کند، درحالی که دانشمندان در تلاشند ترفندهایش را بشناسند و رمزگشایی‌اش کنند. امروز دلتا تقریبا همه رقبای خود را از میان برده است. پاندمی ویروس کرونا در آمریکا به پاندمی دلتا تبدیل شده است».واشینگتن‌پستنیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با عنوان «پایانی درخشان»، بسکتبالیست‌های آمریکایی را در المپیک 2020 توکیو نشان می‌دهد با این توضیح: «ایالات متحده با کسب هفتمین عنوان متوالی در بسکتبال زنان، در المپیک عجیب‌وغریب در صدر جدول کلی مدال‌ها قرار گرفت.» تیم ملی بسکتبال بانوان آمریکا در هفتمین حضور متوالی در فینال المپیک، در مقابل ژاپن به مقام قهرمانی رسید.

«گزارش سازمان ملل می‌گوید اکنون آینده‌ای داغ اجتناب‌ناپذیراست» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست است که از تغییرات اقلیمی گفته و توضیح داده دانشمندان خواستار کنارزدن فوری سوخت‌های فسیلی برای دفعِ خطرات بزرگ‌ترند.

تصویری دیگر در صفحه نخست کودکانی را درحال دویدن نشان می‌دهد با این توضیح: «مسابقه کودکان در خیابان سی‌وچهارم در کوئینز، یکی از مناطق نیویورک، که به روی وسایل نقلیه بسته شده است تا فضای بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.»نیویورک‌تایمز

دیلی‌اکسپرس

تصویر جیسون کنی و همسرش لورا دوچرخه‌سواران بریتانیایی که در المپیک 2020 توکیو مدال‌ کسب کردند، برصفحه نخست بیشتر روزنامه‌های انگلیسی از جمله گاردین، دیلی‌میل، تایمز، دیلی‌تلگراف، سان، دیلی میرور، دیلی استار، مترو و دیلی‌اکسپرس نشسته است. تصویر جیسون کنی و همسرش در صفحه نخست دیلی‌اکسپرس با تیترِ «قهرمانان افتخارآفرین کشور را به اوج بردند» همراه شده است.

جیسون کنی پس از کسب هفتمین مدال طلای خود، موفق‌ترین و مدال‌آورترین المپیکی انگلستان شد. همسر او، لورا، هم در میان زنان المپیکی بریتانیا، بیشترین مدال را در رشته دوچرخه‌سواری کسب کرده است.دیلی اکسپرس

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.