جایزه افتخاری ونیز ۲۰۲۱ به چه کسی می‌رسد؟!

ریدلی اسکات در کنار عباس کیارستمی، امیر نادری، آل پاچینو، سیلوستر استالونه و اسپایک لی

پولاد امین، شهروندآنلاین: ریدلی اسکات که امسال دو فیلم کنجکاوی‌برانگیز و عظیم به دنیای سینما ارایه داده، علاوه بر شانس دریافت جایزه اسکار، در جشنواره ونیز نیز تجلیل می‌شود. این کارگردان با این تجلیل به سینماگرانی مانند عباس کیارستمی، امیر نادری، آنیس واردا، آل پاچینو، اسپایک لی، سیلوستر استالونه و برایان دی‌پالما می‌پیوندد که پیشتر موفق به کسب جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره ونیز شده‌اند.

افتخار یک فیلمساز

ساعاتی پیش اعلام شد که فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز از ریدلی اسکات با اعطای جایزه «افتخار یک فیلمساز» تقدیر خواهد کرد.
این جایزه که در 15 سال اخیر، یعنی از سال ۲۰۰۶ به این سو به نام جایزه «Jaeger-LeCoultre» اعطا شده؛ همه‌ساله به سینماگرانی تعلق می‌گیرد که نقش ویژه و چشمگیری در اعتلای صنعت سینما ایفا کرده‌اند.
پیش از ریدلی اسکات، جامعه سینمایی جهان جایزه «افتخار یک فیلمساز» را در دست سینماگرانی چون عباس کیارستمی، امیر نادری، آنیس واردا، آل پاچینو، اسپایک لی، سیلوستر استالونه، ژانگ ییمو، برایان دی‌پالما و تاکاشی کیتانو دیده است.
ایسنا در این زمینه خبر داده که جایزه دستاورد سینمایی جشنواره ونیز روز دهم سپتامبر (نوزدهم شهریور) پیش از اولین نمایش فیلم جدیدش «آخرین دوئل» در سالن اصلی برگزاری جشنواره ونیز به ریدلی اسکات کارگردان افسانه‌ای دنیای سینما اهدا خواهد شد.

فیلم‌های جدید

نگاه دنیای سینما البته تنها به خاطر فیلم «آخرین دوئل» به ریدلی اسکات دوخته نشده است. این کارگردان علاوه بر این فیلم عظیم، امسال فیلم «خانه گوچی» را نیز جلوی دوربین برده است که گفته می‌شود یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال خواهد بود.
با این حال اسکات با جدیدترین ساخته‌اش «آخرین دوئل» در فستیوال ونیز حضور خواهد داشت. این فیلم با بازی «مت دیمون»، «آدام درایور»، «جودی کومر» و «بن افلک» برای اولین بار در این شهر رونمایی خواهد شد…

کارگردان افسانه‌ای

ریدلی اسکات کارگردان فیلم‌هایی چون «بیگانه»، «بلیدرانر»، «تلما و لوئیز»، «مریخی» و «گلادیاتور» که روز ۱۹ شهریور از فیلم «آخرین دوئل» در جشنواره ونیز رونمایی خواهد کرد، امسال فیلم «خانه گوچی» را نیز به کارنامه‌اش افزوده که گفته می‌شود این فیلم در حال حاضر در مراحل پایانی تولید قرار دارد. «خانه گوچی» با حضور کنجکاوی‌برانگیز لیدی گاگا، آل پاچینو، و یک دوجین بازیگر بزرگ دیگر داستانی درباره گوچی، طراح بزرگ دنیای مد را روایت می‌کند، به استناد تصاویر منتشر شده و حواشی رسانه‌ای‌اش یکی از فیلم‌های مورد توجه در فصل جوایز سینمایی خواهد بود و از همین حالا گفته می‌شود که این فیلم در بخش‌هایی مانند بهترین فیلم و کارگردانی و بازیگری و البته طراحی صحنه و لباس و گریم شانس بالایی برای گرفتن مجسمه طلایی اسکار دارد…

گفتنی است که هفتادوهشتادمین دوره جشنواره بین‌المللی ونیز که به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان شناخته می‌شود، امسال از تاریخ یکم تا یازدهم سپتامبر (دهم تا بیستم شهریور) برگزار خواهد شد. این جشنواره سال گذشته جزو معدود جشنواره‌هایی بود که در روزهای سیاه کرونایی جهان تلاش کرد به هر نحو ممکن برگزار شود…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.