محمود دولت‌آبادی سوژه می‌شود

تجلیل هنرمندان از نویسنده رمان «کلیدر»

شهروندآنلاین: گفته می‌شود که به زودی نمایشگاهی برای بزرگداشت محمود دولت‌‎آبادی با آثار بیش از 30 هنرمند شناخته‌شده نقاشی و مجسمه‌سازی برپا خواهد شد.

ظاهرا این نمایشگاه که به مناسب ۸۱ سالگی محمود دولت‌آبادی برگزار می‌شود، با نمایشگاه‌گردانی رضا رازقندی و سعید امکانی در گالری سرزمین هنر برپا خواهد شد.

تجلیل از محمود دولت‌آبادی

رضا رازقندی نمایشگاه‌گردان با تأکید بر ارزش و اهمیت محمود دولت‌آبادی و آثارش می‌گوید که «سال گذشته قرار بود به مناسبت ۸۰ سالگی محمود دولت‌آبادی بزرگداشتی در زادگاه‌شان سبزوار برگزار و از مجسمه‌شان رونمایی کنم که البته بنا به دلایلی برگزار نشد. بنابراین تصمیم گرفتم به مناسبت ۸۱ سالگی‌شان بزرگداشتی در قالب یک نمایشگاه تجسمی برپا کنم.»
این هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز در ادامه می‌گوید که «جمعی از نقاشان، مجسمه‌سازان، عکاسان و گرافیست‌ها هر کدام بر اساس دیدگاه و سبک‌های مختلف خود، اثری برای بزرگداشت  محمود دولت‌آبادی خلق کرده و در این نمایشگاه خواهند داشت.»

دولت‌آبادی به سبک‌های مختلف

به گفته برگزارکننده نمایشگاه بزرگداشت محمود دولت‌آبادی «در این نمایشگاه ۴۲ اثر در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت که بخش عمده آثار را نقاشی تشکیل می‌دهد.» با این حال سعید امکانی دیگر نمایشگاه‌گردان این بزرگداشت می‌افزاید که «در جریان کار مجسمه‌سازان، عکاسان و یک گرافیست هم به جمع این هنرمندان پیوستند.»
به گفته سعید امکانی «اگرچه تصمیم بر این بوده که آثار هنرمندان دستکم 40 سال جوان‌تر از محمود دولت‌آبادی به نمایش گذاشته شوند، اما هنرمندان در خلق اثر محدودیتی نداشتند و صرفا به دلیل بزرگداشت بودن نمایشگاه، هنرمندان مجبور نبودند با رویکرد ستایشگرانه به خلق اثر بپردازند.»

کتاب دولت‌آبادی در راه

گفته می‌شود در کنار نمایشگاه کتابی در بزرگداشت محمود دولت‌آبادی نیز منتشر خواهد شد که تصویر تمام آثاری را که برای این بزرگداشت خلق شده‌اند، دربردارد.
مقدمه این کتاب را که آثاری از علی صوفی، سعید امکانی، حسین تمجید، علیرضا خاقانی، امیرحسین امیرجلالی، سعید باباوند، محسن جمالی‌نیک، هادی ضیالدینی، سعید احمدزاده، فریبا آقایان و… را شامل است، علی دهباشی نوشته و طرح روی جلد و عکاسی تمام آثار و مراحل فنی کتاب را نیز علی صوفی برعهده داشته است.

گفتنی است این رویداد که با حمایت مالی علیرضا رازقندی و هادی نقیبی شکل گرفته است، از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه در گالری سرزمین هنر برگزار خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.