بازگشت دلار به رکورد ۹ ماه پیش

عبور یورو از مرز ۳۱هزار تومان

قیمت دلار آمریکا در جریان معاملات نیمروز چهارشنبه بازار آزاد تهران از ۲۶هزار و ۵۰۰ تومان نیز فراتر رفت و رکورد ۹ ماه پیش خود را بار دیگر تکرار کرد.

شهروندآنلاین: بانک مرکزی با آغاز دادوستدهای روز چهارشنبه، نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا را برای چهارمین روز کاری متوالی افزایش داد. با افزایش ۱۲۳ تومانی صبح چهارشنبه، نرخ فروش دلار به وسیله صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی به ۲۵هزار و ۷۸۰ تومان رسید.

در واکنش به این افزایش قیمت، نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران تا پیش از ظهر چهارشنبه تا ۲۶هزار و ۵۵۰ تومان افزایش یافت. این در شرایطی بود که از اواسط آذر تا کنون یعنی طی نزدیک به ۹ ماه پیش قیمت دلار در معاملات روزانه بازار آزاد تهران به ۲۶هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده بود.

همزمان نرخ هر یورو در معاملات بازار آزاد تهران از مرز ۳۱هزار تومان گذشت و فاصله خود را با نرخ رسمی روز چهارشنبه به ۷۹۰ تومان رساند.

با وجود نوسان محدود قیمت جهانی اونسِ طلا در نزدیکی نرخ هزار و ۷۳۰ دلار، رشد قیمت دلار در بازار داخلی ایران موجب شد تا در مبادلات روز چهارشنبه بازار طلای تهران قیمت هر قطعه تمام سکه طلا با ۱۲۶هزار تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه به ۱۱میلیون و ۵۳۷ هزار تومان برسد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان خرید و فروش شد که 13هزار و ۶۰۰ هزار تومان بالاتر از روز گذشته بود.

روند صعودی شاخص بورس تهران نیز روز چهارشنبه و همزمان با ادامه افزایش نرخ ارز در بازار ایران حفظ شد، به طوری که شاخص کل بازار سهام نزدیک به ۲۸هزار واحد (۱.۹۲درصد) بالا رفت و از ۲۰هزار واحد (۱.۴۴درصد) افزایش یافت و با ثبت عدد یک میلیون و ۴۸۱هزار و ۷۵۸ واحدی به بالاترین سطح از هفته سوم آذر گذشته تا کنون رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.