فروش واکسن کرونا 40 میلیون تومان

داروفروش تبهکار دستگیر شد

داروفروش تبهکار با ترفند خریدوفروش واکسن کرونا در فضای مجازی از کاربران کلاهبرداری می‌کرد. این متهم واکسن را در اینستاگرام 400 میلیون ریال می‌فروخت.

رسیدگی به این پرونده با شکایت مردی که در دام کلاهبرداری مجازی گرفتارشده بود، کلید خورد. او در مقر پلیس به مأموران گفت: «در فضای مجازی با مردی ناشناس که خود را از واردکنندگان واکسن کرونا معرفی می‌کرد، آشنا شدم. پس از صحبت های اولیه  مبلغ 400 میلیون ریال برای خرید دو دوز از این واکسن به حسابش واریز کردم ولی پس از واریز پول دیگر پاسخگو تماس‌هایم نبود.»

کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند. با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی متهم در فضای مجازی شناسایی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش واکسن کرونا می‌کند.

با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی درنهایت مجرم در مخفیگاهش در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا هر گونه جرمی را منکر بود. او اما پس از روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال ضمن پذیرش جرمش به کلاهبرداری به بیش از  20 فقره به همین شیوه معترف شد.

کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 5 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

توصیه‌های پلیسی

رئیس‌پلیس فتا پایتخت با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد که باید توجه داشت که خرید و فروش دارو  کرونا در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم‌بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند.

بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی‌داشتن داروهای نادر هستند.

شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.