ابراز نگرانی ایران از خشونت‌ها در افغانستان

سخنگوی طالبان اعلام کرد که دیپلمات‌های کشورهای خارجی ازجمله جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل خواهند بود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان، خواستار توجه به حفظ جان بی‌گناهان و مردم غیرنظامی در بحبوحه شرایط جاری شد.

شهروند آنلاین: به گزارش اداره‌ کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعیدخطیب‌زاده» صبح امروز جمعه با اعلام نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان و وضعیت مردم و بی‌جاشدگان، خواستار توجه به حفظ جان بی‌گناهان و مردم غیرنظامی در بحبوحه شرایط جاری شد.

او با توجه به تسلط طالبان بر شهر هرات، توجه جدی آنها در تأمین امنیت و سلامت کامل دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از ارتباط مستمر وزارت امور خارجه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و پیگیری وضعیت سلامت همکاران مستقر در آن نمایندگی خبر داد.

سخنگوی طالبان: دیپلمات‎‌های ایرانی در امنیت هستند 

سخنگوی طالبان اعلام کرد که دیپلمات‌های کشورهای خارجی ازجمله جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل خواهند بود.

ذبیح‌الله جاهد در گفت‌وگو با یک رسانه افغانستانی تأکید کرد: «تمام دیپلمات‌های حاضر در افغانستان در امنیت هستند و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.»

او افزود: «به‌خصوص دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و جاهای دیگر از امنیت برخوردار هستند و کسی با آنها کاری ندارد و ما به امنیت آنها اولویت داده‌ایم و متوجه‌شان هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.