کلاهبرداری‌های منیژه از خانواده زندانیان

این زن به بهانه حل مشکلات قضائی 100 میلیون تومان پول به جیب زد

کلاهبردار حرفه‌ای به بهانه حل مشکلات قضائی 100 میلیون تومان پول به جیب زد. این زن با همدستی یک مرد دیگر توانست خانواده‌ای را فریب دهد.

هفدهم فروردین سال‌جاری خانمی تبعه افغانستان به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد. او با اعلام خبری مبنی بر کلاهبرداری از او و خانواده‌اش خواستار رسیدگی و پی‌جویی پرونده شد.

او درباره جزئیات این کلاهبرداری گفت: «برادرم بیست‌وپنجم آذر ماه سال گذشته توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی دستگیر و به زندان منتقل شد. اتهام او تهیه و مشارکت در خرید و فروش دلار و اسکناس جعلی بود. بعد از حدود دو ماه از اعزام به زندان، برادرم با من تماس گرفت. او شماره تلفنی به من داد و گفت که متعلق به خانمی به نام «منیژه» است. برادرم گفت که با این زن هماهنگ باشیم. سپس سه شماره کارت حساب نیز اعلام کرد. پس از صحبت با این زن و براساس خواسته او ابتدا 20میلیون تومان به شماره حساب او واریز کردیم. قرار بود کاری کند تا پرونده برادرم مختومه شود.»

کلاهبرداری و فرار

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «متعاقبا با تماس این زن طی چند فقره دیگر و به بهانه‌های مختلف جمعا مبلغ 67میلیون تومان به صورت کارت به کارت و 30میلیون تومان به صورت دستی به او پول پرداخت کردیم. این پول را به خاطر انجام کارشناسی سند و سپردن فیش حقوقی به حساب اشخاص دیگر، پرداخت کردیم. پول نقد را هم دخترش با مراجعه به خانه ما گرفت. پس از دریافت مبالغ مورد نظر، «منیژه» علاوه بر خاموش‌کردن خطوط تلفن همراه خود از دسترس خارج شد. هیچ گونه اقدامی هم برای رفع مشکلات قضائی برادرم انجام نداد.»

پس از اخذ اظهارات شاکی، موضوع به مقام قضائی گزارش شد. با ارجاع پرونده به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران اقدامات پلیسی درخصوص بررسی صحت و سقم ادعای شاکی و بعد از آن به منظور شناسایی کلاهبردار انجام گرفت.

بازداشت و اعتراف به جرم

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد منیژه دارای چند سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری و اتهامات مشابه است. با انجام تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم آدرس او در محدوده شهرری شناسایی شد. درنهایت در اقدامی عملیاتی و پلیسی، «منیژه» در جنوب تهران دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

علی‌رغم اینکه منیژه در تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه اتهامی می‌شد و با اظهارات خود سعی در اثبات بی‌گناهی خود داشت، با این حال پس از مواجهه با دلایل موجود درنهایت به اتهامات خود اعتراف و  به گرفتن پول مورد ادعای شاکی و خانواده او اقرار کرد. این زن گفت که جرایم فوق را با همدستی شخصی به نام سیامک انجام داده، ولی آدرس و تلفنی از او ندارد.

سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف صریح منیژه، او روانه زندان شد، اما تحقیقات برای شناسایی همدستش همچنان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.