طالبان: جنگ در افغانستان تمام شده است

محمد نعیم: می‌خواهیم از امروز به بعد کشورمان امن باشد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: «امروز یک روز بزرگ برای مردم افغانستان و مجاهدین است. آنها ۲۰ سال است که شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های خود بوده‌اند. به لطف خدا، جنگ در کشور به پایان رسیده است.»

شهروندآنلاین: محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که در دوحه، پایتخت قطر به سر می‌برد، در گفت‌وگوی اختصاصی با الجزیره اظهار داشت: «اطمینان می‌دهیم اراضی افغانستان جایی برای تهدید افراد یا گروه‌ها علیه امنیت کشور‌های دیگر نباشد. آنچه در افغانستان در پی آنیم امنیت کشور است، می‌خواهیم از امروز به بعد کشورمان امن باشد و مردم زندگی محترمانه و آرامی داشته باشند، می‌خواهیم کشور مشکل نداشته باشد و نظام اسلامی مستقل در کشور برقرار شود تا بتواند به نیاز‌های مردم پاسخ دهد و در خدمت مردم و کشور باشد.»
جنگجویان گروه طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان
جنگجویان گروه طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان

به نوشته شبکه تلویزیونی الجزیره، او افزود: «ما در پی نظام عادلانه، منصف و پاکیم که در آن فساد اخلاقی، اجتماعی و مالی وجود نداشته باشد. نظامی که بتواند از ارزش‌های مردم و کشور دفاع کند. اما چگونگی حکومت و نظام، امری است که من تا به الان نمی‌توانم چیزی درباره آن بگویم ان‌شاءالله در روز‌های آتی این موضوع هم مشخص خواهد شد.»

به گزارش رویترز، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به تلویزیون الجزیره گفت: «امروز یک روز بزرگ برای مردم افغانستان و مجاهدین است. آنها ۲۰ سال است که شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های خود بوده‌اند. به لطف خدا، جنگ در کشور به پایان رسیده است.»

نعیم گفت که نوع و شکل دولت جدید در افغانستان به زودی مشخص می‌شود و افزود که طالبان نمی‌خواهد در انزوا زندگی کند و خواستار روابط بین‌المللی مسالمت‌آمیز است.

او گفت: «ما به آنچه که به دنبال آن بودیم، یعنی آزادی کشور و استقلال مردم رسیده‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد که از سرزمین‌های ما برای هدف قرار دادن کسی استفاده شود و نمی‌خواهیم به دیگران آسیب برسد. ما فکر نمی‌کنیم نیروهای خارجی تجربه شکست خورده خود را در افغانستان بار دیگر تکرار کنند.»

نعیم گفت: «ما آماده گفت‌وگو با همه شخصیت‌های افغانستانی هستیم و حفاظت لازم را برای آنها تضمین می‌کنیم.»

نعیم افزود: «این گروه به حقوق زنان و اقلیت‌ها و آزادی بیان در قوانین شرعی احترام گذاشت.»

این سخنگو تأکید کرد که طالبان می‌خواهد روابط مسالمت‌آمیزی داشته باشد و مشتاق توسعه چندین کانال ارتباطی است که قبلا با کشورهای خارجی باز کرده بود.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «ما از همه کشورها و نهادها می‌خواهیم برای حل هرگونه مشکل با ما وارد گفت‌وگو شوند.»

نعیم گفت که هیچ نهاد یا مقر دیپلماتیک توسط طالبان مورد هدف قرار نگرفته است و این گروه امنیت شهروندان و نمایندگی‌های دیپلماتیک را تأمین خواهد کرد.

او فرار غنی را غیرمنتظره خواند و گفت: «حتی نزدیکانش نیز چنین انتظاری نداشتند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.