آتش سوزی میانکاله برای دهمین بار

چهار هزار متر مربع از اراضی انارستان به دلیل خطای انسانی در آتش سوخت

شهروند آنلاین|چهار هزار متر مربع از اراضی انارستان پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق استان مازندران روز چهارشنبه به دلیل خطای انسانی دچار آتش‌سوزی شد.

 این آتش‌سوزی عصر چهارشنبه در اراضی انارستان در منطقه موسوم به قلعه پلنگان پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق این استان رخ داد.

با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست استان، این آتش‌سوزی پس از سه ساعت کنترل و مهار شد و اکنون منطقه کاملا امن شده است.

رییس اداره محیط زیست  شهرستان بهشهر  علت این آتش‌سوزی را عامل انسانی دانست و گفت: تلاش برای شناسایی متخلف و یا متخلفان احتمالی این آتش‌سوزی از سوی یگان ویژه در دست اقدام است و در صورت شناسایی برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق استان مازندران قرار دارد که دارای ۶۸ هزار هکتار مساحت است. بیش از ۲۰ هزار هکتار از این وسعت را پناهگاه حیات وحش میانکاله تشکیل می‌دهد که انارستان، سازیل و تمشک از گونه‌های گیاهی موجود در این اراضی است که مورد استفاده پرندگان مهاجر برای تغذیه و تخم‌ریزی است.

این دهمین باری است که در سال جاری اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان به دلیل آنچه که خظای نیروی انسانی اعلام می‌شود، دچار آتش‌سوزی شد و تاکنون یکی از متخلفان این آتش‌سوزی عمدی در منطقه شناسایی شد.در سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی این پناهگاه براثر آتش‌سوزی از بین رفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.