سینما آری، تئاتر نه!

سالن‌های سینما، همزمان با پایان تعطیلات اعلام شده، از ۳۱ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد

شهروندآنلاین: در شرایطی که به نظر می‌رسید تغییر جایگاه سینما و تئاتر در جدول مشاغل مانعی در برابر تعطیلی‌های گاه و بی‌گاه سینماها و سالن‌های نمایش خواهد بود؛ روند تعطیلی این مراکز اما در ماه‌های اخیر، به رغم اثبات این نکته که سالن‌های سینما و تئاتر نقش چندانی در انتقال و انتشار ویروس کرونا ندارند، به همان سیاق سابق ادامه پیدا کرده و در تمام این مدت شاهد تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر به بهانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌ایم و جالب اینکه در حال حاضر نیز چند وقتی است که با تعطیلی این مراکز فرهنگی- هنری مواجهیم و خبری از فعالیت‌های فرهنگی در تهران (و دیگر شهرهای کشور) دیده نمی‌شود.

با این حال ظاهرا به زودی پایان این دور باطل را شاهد خواهیم بود و با وجودی که اعلام شده است سالن‌های سینما به زودی بازگشایی خواهند شد. این در حالی است که تاکنون درباره وضعیت و شرایط بازگشایی سالن‌های تئاتر اطلاع‌رسانی نشده است.

اگرچه به گفته سخنگوی انجمن سینماداران از فردا شاهد بازگشایی سالن‌های سینما، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم شد، اما هنوز وضعیت بازگشایی سالن‌های تئاتر مشخص نشده است

از سوی انجمن سینماداران اعلام شد که سالن‌های سینما، همزمان با پایان تعطیلات اعلام شده، از ۳۱ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

این خبر به نقل از سخنگوی انجمن سینماداران اعلام شد که مدعی بود مجوز بازگشایی سالن‌های سینما بعد از پیگیری‌های انجمن سینماداران صادر شده است. در واقع به گفته سخنگوی انجمن سینماداران سالن‌های سینما از یکشنبه سی‌ویکم مردادماه بازگشایی خواهند شد و اکران فیلم‌های «دینامیت»، «مدیترانه»، «سیاه باز» و «قصه عشق پدرم» که در چند هفته گذشته روی پرده بودند، از سر گرفته خواهد شد.

تئاتر در بلاتکلیفی

اگرچه به گفته سخنگوی انجمن سینماداران از فردا شاهد بازگشایی سالن‌های سینما، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم شد، اما هنوز وضعیت بازگشایی سالن‌های تئاتر مشخص نشده است.

درباره شرایط و زمان بازگشایی سالن‌های نمایش، مدیرکل هنرهای نمایشی به ایسنا گفته که «قرار بوده درباره موضوع بازگشایی سالن‌های نمایش و اجرای تئاترهای جدید تنها و تنها روابط عمومی وزارت ارشاد اطلاع‌رسانی کند و از آنجا که هنوز ابلاغیه‌ای به ما نرسیده، برای فعالیت مجدد سالن‌ها منتظر اطلاع روابط عمومی هستیم.»

در ادامه این گزارش آمده: «پیش‌ از اعلام رسمی تعطیلات مشاغل به‌جز گروه یک، برخی سالن‌های خصوصی تئاتر که نمایشی روی صحنه داشتند، برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا اجراهای خود را متوقف کرده بودند و هنوز معلوم نیست آیا در این شرایط که آمار مبتلایان به کرونا همچنان بالاست، اجراهای نمایشی روی صحنه خواهند رفت یا خیر؟!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.