ماجرای خواستگار قلابی و سرقت از دختران دم‌بخت

این مرد در سایت همسریابی سوژه‌های خود را شناسایی می‌کرد

خواستگار قلابی سوژه‌های خود را بی‌هوش و اموال آنها را به سرقت می‌برد. او از طریق سایت همسریابی دختران دم‌بخت را شناسایی می‌کرد. بعد از آن نیز به شیوه بی‌هوشی دست به سرقت‌های سریالی در استان‌های مختلف می‌زد.

چندی پیش نخستین شاکی که خانمی 42 ساله ساکن شهرستان خلخال بود، با ارایه پرونده‌ای به پليس آگاهي شهرستان ری مراجعه کرد. او درباره شکایت خود به پلیس گفت: «توسط شخصی به اسم سلمان بی‌هوش شدم. مقداری طلا به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان از من سرقت شده است.»

با اعلام این شکایت پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در باره جزئیات این ماجرا به مأموران پلیس گفت: «از طريق سايت همسريابي با مردي به اسم «سلمان» اهل شهرستان شيراز آشنا شدم. برای ملاقات به شهرستان خلخال آمد. پس از گفت‌وگو، سلمان با جلب اعتماد و به انگيزه ازدواج من را سوار خودروی خود کرد. در طول مسير يک ليوان نسکافه به من تعارف کرد. بعد از نوشيدن آن، بي‌هوش شدم. روز بعد در عوارضی تهران بصورت نيمه‌جان توسط اهالي محل پیدا شدم. بنابراین به بيمارستان انتقال یافتم. در آنجا بود که متوجه سرقت رفتن طلاهایم شامل النگو، گردنبند و گوشواره به ارزش 100 ميليون تومان و يک دستگاه تلفن همراهم شدم.»

شناسایی سارق دو زنه

با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي و دستگيري متهم پرونده بصورت ويژه در دستور کار کارآگاهان قرارگرفت. در ابتدا هویت کامل متهم توسط کارآگاهان به‌دست آمد و مورد شناسایی قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن بود که او در بيشتر شهرهاي کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتي براي اسکان ندارد.

بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود که سلمان دارای 2 همسر است که یکی از آنها ساکن مشهد بوده و فوت کرده است. دیگری نیز ساکن شهرستانی از توابع زنجان است. با اقدامات مستمر و بي‌وقفه سرنخ‌هايي از مخفيگاه متهم در شهرستان زنجان کشف شد. با هماهنگي قضائي او در يک عمليات ضربتي دستگير شد. از مخفيگاه او مقادير زيادي قرص‌هاي بی‌هوشی و تعدادي نسکافه که در بعضي از آنان باز و مجدداً چسب خورده بود، کشف شد.

اعتراف به سرقت‌های سریالی

پس از انتقال سلمان به پايگاه، در تحقيقات بعمل آمده ابتدا منکر هرگونه جرمی بود. در نهایت وقتی خود را در محاصره قرائن و مستندات ديده ناچارا لب به اعتراف گشود. او علاوه بر سرقت از شاکی به شيوه بي‌هوشي، به 5 سرقت ديگر از خانم‌ها به شيوه و شگرد مشابه اعتراف کرد. این مرد با همه مالباختگان در سايت همسريابي آشنا می‌شد. بعد هم به بهانه ازدواج دست به سرقت می‌زد. او در بازجویی‌ها به سرقت در شهرستان‌هاي اسلامشهر، اراک و کرمان اعتراف کرد. پس از اطلاع‌رساني دستگيري متهم به فرماندهي انتظامي استان‌هاي مربوطه هر 5 مالباخته به اين پليس مراجعه و سلمان را شناسايي کردند.

در ادامه اموال مسروقه مالباختگان به ارزش تقريبي600  ميليون تومان برآورد شد. نسکافه‌هاي کشف شده از متهم که در آنها باز و مجدداً چسبانده شده بودند برای بررسي آزمايشگاهي و نوع مواد موجود درآن به مرکز تشخيص هويت ارسال شد. برابر گزارش کارشناسان آزمايشگاهي مرکز تشخيص هويت مشخص شد نسکافه‌هاي مکشوفه حاوي داروي بی‌هوشی بوده است. متهم براي سوژه‌هاي خود آماده کرده است.

سردار «علیرضا لطفی» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به احتمال ارتکاب سرقت‌هاي ديگر به شيوه و شگرد مشابه در ديگر استان‌ها مراتب دستگيري او به فرماندهان انتظامي سراسر کشور اطلاع‌رساني شد. با دستور قضائي برای تکميل تحقيقات، متهم تحت نظر قرار گرفته است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.