تمدید یک هفته‌ای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان ۷ شهریور تمدید شد

ستاد ملی کرونا طی مصوبه‌ای اعلام کرد که به دلیل تعطیلات اخیر، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک هفته تمدید شد و آخرین مهلت در این زمینه تا پایان ۷ شهریور سال‌جاری است.

شهروند آنلاین: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خاتمه به مصوبه اقتصادی ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: «مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک هفته یعنی تا ۷ شهریور تمدید شد.»

با تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی سراسر کشور از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۰، تمدید مجدد زمان ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی از سازمان امور مالیاتی پیگیری و با این توضیح همراه شد که این زمان مجدد تمدید نمی‌شود زیرا، زمان اصلی ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری طبق قانون، ۳۱ تیر ماه بوده که این مهلت تمدید شده است و مجدد تمدید نمی‌شود.

اما اکنون، ستاد ملی کرونا طی مصوبه‌ای اعلام کرد که به دلیل تعطیلات اخیر، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک هفته تمدید شد و آخرین مهلت در این زمینه تا پایان ۷ شهریور سال‌جاری است.

این درحالی است که پیش از این روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

بنابراین، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات یک هفته دیگر فرصت دارند که برای بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

از سوی دیگر، مؤدیان مالیاتی در صورت عدم پرداخت مالیات یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.