استقلال و 5 خرید در کمتر از 24 ساعت!

آبی‌ها که روزهای ابتدایی نقل‌ و انتقالات فعالیتی نداشتند، یک روز طوفانی را پشت سر گذاشتند

میانگین سنی خریدهای فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات زیر 23 سال است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد او قصد تغییر و تحولات جدی در ترکیب تیمش را دارد.

باشگاه استقلال پس از چندین روز سکوت مطلق در بازار نقل و انتقالات، از شنبه شب به صورت رسمی وارد این عرصه شد و آنها در گام نخست، بازیکن جوان سایپا را به خدمت گرفتند. امیرحسین حسین‌زاده دشت اول احمد مددی از بازار نقل و انتقالات بود. مدیرعامل آبی‌ها که برای هماهنگی کمپ استقلال پیش از بازی با الهلال به امارات سفر کرده بود، بلافاصله بعد از بازگشت در جلسه با فرهاد مجیدی هماهنگی‌های لازم را برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید انجام داد.

آبی‌پوشان در ادامه نیز شنبه شب زبیر نیک‌نفس، هافبک دفاعی فولاد را به خدمت گرفتند تا احتمالا شاهد جدایی یکی از بازیکنان خط میانی این تیم باشیم. در آخرین ساعات شنبه و نزدیک به بامداد نیز احمد مددی برای تمدید قرارداد با ارسلان مطهری وارد مذاکره شد که دو طرف به توافقی دست پیدا نکردند و مهاجم آبی‌پوشان ساختمان باشگاه را ترک کرد.

اما از صبح یکشنبه روند طوفانی استقلال در نقل و انتقالات ادامه‌دار بود. عارف آقاسی مدافع فصل گذشته تیم فوتبال فولاد، با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. این مدافع بیست‌وچهار ساله علاوه بر فولاد، سابقه بازی در تراکتور را هم در کارنامه خود دارد.

سپس علیرضا رضایی، دروازه‌بان فصل گذشته پیکان، با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. این دروازه‌بان بیست‌ویک ساله سابقه دعوت به تیم ملی جوانان را هم در کارنامه خود دارد و به نظر می‌رسد به عنوان دروازه‌بان دوم جذب شده است؛ البته هنوز مشخص نیست از میان حسینی و مظاهری کدام یک در استقلال ماندگار هستند و کدام یک جدا می‌شوند.

آخرین خرید استقلالی‌ها در این روز پرخبر محمدرضا آزادی، مهاجم فصل گذشته تیم پانتولیکوس یونان بود که ظهر یکشنبه برای مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال در ساختمان این باشگاه حضور پیدا کرد. این مهاجم بیست‌ودو ساله ساعتی پس از حضور در باشگاه استقلال و دیدار با فرهاد مجیدی برای آبی‌پوش شدن به توافق لازم دست یافت و به عنوان پنجمین خرید تابستانی استقلال با این تیم قرارداد امضا کرد.

و اما محمد دانشگر نیز یک روز پرحاشیه را پشت سر گذاشت. صبح یکشنبه خبر رسید که او با حضور در سازمان لیگ خواستار فسخ قرارداد یکطرفه با آبی‌ها شده، اما بعدازظهر او در باشگاه حاضر شد و اعلام کرد با استقلال قرارداد دارد و در این تیم می‌ماند.

نکته جالب درباره خریدهای استقلال، میانگین سنی پایین آنهاست که چهره‌ای جوان را برای آبی‌ها در فصل آینده ترسیم می‌کند. از سوی دیگر هنوز وضعیت تعداد زیادی از بازیکنان فصل گذشته استقلال ازجمله مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی، رشید مظاهری،‌ سیدحسین حسینی و… مشخص نیست.

البته که آرش رضاوند و سیاوش یزدانی نیز دو تن از بازیکنانی بودند که قراردادشان را با استقلال تمدید کردند.

فرهاد مجیدی هم که این روزها حضور فعالی در باشگاه استقلال دارد، در صحبت‌هایی از قیمت بالای بازیکنان انتقاد کرده و گویا راضی به تمدید قرارداد بازیکنان و خرید بازیکنان جدید با قیمت‌های نجومی نیست. سرمربی استقلال در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید: «به‌زودی و بعد از نقل و انتقالات و پیشنهاداتی که به بازیکنان دادیم و قبول نکردند، صحبت خواهم کرد و به زودی بازیکنان جدید به تیم اضافه خواهند شد. بازیکنان جدید طی ۲ و ۳ روز آینده به تیم اضافه خواهند شد. رقم‌های عجیب و غریبی را شاهد بودیم که من اگر با چشم خودم می‌دیدم، باور نمی‌کردم. اگر باشگاه به من می‌گفت، باور نمی‌کردم اما با چشم خودم این پیشنهادهای عجیب را دیدم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.