مدال‌آوران المپیکی کشتی میلیاردر شدند!

تنها طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو، چیزی حدود 4 میلیارد تا چند ماه آینده پاداش دریافت می‌کند

به نظر می‌رسد با حمایتی که فدراسیون کشتی از مدال‌آوران المپیکی خود انجام داده، ورزشکاران این رشته بیش از سایر مدال‌آوران پاداش به جیب خواهند زد.

در حالی که دو هفته از پایان المپیک توکیو می‌گذرد، با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان و البته 4 مدال‌آور کشتی ایران در المپیک توکیو، مراسم اهدای جوایز کشتی‌گیران برگزار و درمجموع 1.6 میلیارد تومان به این 4 نفر اهدا شد.

از این مبلغ یک میلیارد تومان به محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو اهدا شد و مبلغ ششصد میلیون تومان نیز به حسن یزدانی دارنده مدال نقره وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی و امیرحسین زارع دارنده مدال برنز وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد به عنوان پاداش داده شد. در واقع فدراسیون کشتی به تنها طلایی کشتی ایران در المپیک پنج برابر سه کشتی‌گیر دیگر پاداش داده و تفاوتی بین حسن یزدانی و دو کشتی‌گیر برنزی در توکیو قائل نشده است.

البته که پرداخت چنین مبالغی از سوی فدراسیون قابل توجه به نظر می‌رسد؛ در حالی که پاداش اصلی مدال‌آوران معمولا از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرداخت می‌شود و شاید سایر فدراسیون‌ها چنین مبالغی به مدال‌آوران خود پرداخت نکرده باشند. پیش از این هم مدال‌آوران ایرانی در توکیو از فدراسیون کشتی پاداش یورویی خود را دریافت کرده بودند که به محمدرضا گرایی مبلغ 5 هزار یورو، حسن یزدانی 4 هزار یورو و محمدهادی ساروی 2 هزار یورو و امیرحسین زارع 2 هزار یورو در توکیو اهدا شده بود.

حتی جدا از آن قبل از اعزام به توکیو نیز فدراسیون کشتی مبلغ 800 میلیون تومان پاداش به تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اهدا کرده بود که سهم هر کشتی‌گیر با توجه به اعزام 11 ورزشکار و چند مربی حدود 60 میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر پاداش ارزی مدال‌آوران کشتی به وسیله کمیته ملی المپیک در همان توکیو پرداخت شد که مبالغ آن نیز به ترتیب 10، 5 و 3.5 هزار یورو برای مدال‌آوران طلایی، نقره‌ای و برنزی بود.

شاید جالب باشد بدانید تاکنون محمدرضا گرایی، فرنگی جوان و طلایی ایران در المپیک توکیو مبلغی حدود 1.5 میلیارد تومان پاداش از سوی فدراسیون و کمیته ملی المپیک دریافت کرده است و پاداش اصلی که باید از سوی وزارت ورزش به مبلغ 2 میلیارد تومان پرداخت شود، هنوز باقی مانده است. اگر به این مبالغ پاداش‌های درون‌استانی و نهادهای دیگر را هم اضافه کنیم، شاید به جرأت بتوان گفت طلای المپیک توکیو حداقل برای محمدرضا گرایی حدود 4 میلیارد تومان ارزش داشته است.

همچنین با این فرمول حسن یزدانی حدود 2 میلیارد و ساروی و زارع حدود 1.3 میلیارد پاداش دریافت خواهند کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.