کیوسک؛ دنیای افغانستانی‌ها رو به وخامت گذاشته است

مهم‌ترین رویدادهای منتشرشده در روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه 22 آگوست 2021

نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره وضعیت وخیم مردم بی‌پناه افغانستان نوشته است: دنیای افغانستانی‌ها رو به وخامت گذاشته است.

گاردین

هشدار سفیر سابق افغانستان درباره وضعیت زنان در حکومت تحت سلطه طالبان. گزارش اصلی گاردین امروز به شرح وضعیت تغییرات سیاسی و اجتماعی افغانستان و شهر کابل پرداخته است. به گفته سفیر سابق افغانستان در سازمان ملل دو دهه دستاوردهای حقوق بشری و آزادی برای زنان افغانستانی در شرایط فعلی تهدید شده است. این روزنامه در گزارش‌های دیگری به تلاش‌های طالبان برای تسلط کامل بر کابل اشاره کرد، در حالی که تعداد کشته‌های پایتخت این کشور به 20 نفر رسیده است. طالبان خوشتنداری می‌کند، اما ظواهر نشان می‌دهد همه چیز نمایشی است.

 

نیویورک‌تایمز

«من احساس وحشت مطلق دارم»: افغانستانی‌های مستأصل به دنبال راه فرار هستند. گزارش نیویورک‌تایمز در عکس یک خود وضعیت اسفناک مردم بی‌پناه افغانستان را نشان می‌دهد؛ جمعیت زیادی که در حال لگدمال کردن یک کودک نوپا در نزدیکی فرودگاه هستند. کسانی که پیش از این به آمریکا کمک کرده‌اند، از ترس کشته‌شدن به دست طالبان خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا از کشور فرار کنند. این گزارش در تیتر آورده است دنیای افغانستانی‌ها رو به وخامت گذاشته.

واشینگتن‌پست

این روزنامه هم در سایت خود گزارش‌های زنده از شرایط افغانستان را پوشش داده و آورده است هفت غیرنظامی دیگر در خارج از فرودگاه کابل کشته شدند، در حالی که بایدن در حال به‌روزرسانی تخلیه‌هاست. واشینگتن‌پست در گزارش دیگری نوشته یک هفته پس از تسلط طالبان وضعیت بشردوستانه در افغانستان بدتر می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.