عکس پروفایلی که دردسرساز شد

یک مرد با سوءاستفاده از عکس پروفایل زنی جوان از او اخاذی می‌کرد

پلیس مرد جوانی که با سوءاستفاده از عکس پروفایل شهروندی قصد اخاذی از او را داشت، دستگیر کرد.

چندی پیش زن جوانی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد. او در شکایتی به مأموران گفت: «چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی تنها برای چند روز عکس‌های خودم را به عنوان عکس پروفایل بارگذاری کردم و مجددا برداشتم. چند روز بعد شماره‌ای ناشناس عکسم را که ویرایش کرده بود، برایم فرستاد. او شماره تماسم را نیز در کنار تصویرم گذاشته بود. این شماره ناشناس تهدید کرد اگر به او پول ندهم تصاویرم را پخش می‌کند.»

چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی تنها برای چند روز عکس‌های خودم را به عنوان عکس پروفایل بارگذاری کردم و مجددا برداشتم. چند روز بعد شماره‌ای ناشناس عکسم را که ویرایش کرده بود، برایم فرستاد

با اعلام این شکایت کارشناسان متخصص پلیس فتای پایتخت برای شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند. آنها پس از بررسی همه‌جانبه پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

کارشناسان پلیس مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران کشف و متهم را پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ به کاربران فضای مجازی تأکید کرد: «هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است. با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد. همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.