برخورد قاطع با کسانی که به سلامت مردم خیانت می‌کنند

رئیس قوه قضائیه: کسانی که حضورشان در زندان ضرورت ندارد، باید مرخص شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کرده و توفیق بالایی داشته باشد. رئیس قوه قضائیه همچنین تاکید کرد: باید برای صیانت از اعتبار کادر درمان کشور با کسانی که با احتکار یا فروش داروی تقلبی و اقدامات مشابه نسبت به سلامت مردم خیانت و کار خادمان اصلی این عرصه را بی‌نتیجه یا کم‌نتیجه می‌کنند، قاطعانه برخورد شود.

نکات مهم سخنان رئیس قوه قضائیه را بخوانید:

قوه قضائیه با همه توان دولت جدید را در رفع موانع تولید، از بین بردن بسترهای فساد و مبارزه جدی و سریع با اخلالگران در نظام اقتصادی و کسانی که علیه مردم عملیات روانی انجام می‌دهند، یاری خواهد داد.

اگرچه حفاظت از کسانی که به مردم خدمت می‌کنند امری لازم و حتی گاهی واجب است، اما نباید این حفاظت بیش از حد ضرورت باشد.

نباید به بهانه حفاظت، مزاحمتی برای مردم ایجاد کرده و از مردم جدا شویم اما متأسفانه گاهی احساس می‌شود که برای مردم دردسر و برای بیت‌المال هزینه ایجاد می‌شود که باید نسبت به این مسأله ارزیابی مجددی داشت.

پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان با اولویت رسیدگی شود

همکاران قضائی برای تقدیر و جبران زحمات پزشکان و پرستاران و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان پرونده‌هایی که له یا علیه آنها در دستگاه قضائی وجود دارد را با اولویت و سرعت پیگیری کنند تا آنها با خیال آسوده به مردم خدمت کنند.

دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم و سازمان بازرسی مأموریت دارند با کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم در هر حوزه‌ای از پیشگیری تا درمان خیانت می‌کنند، با جدیت و حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند زحمات مدافعان سلامت زیرسوال برود.

دادستان تهران به دلیل سرکشی‌های دوره‌ای به تحت‌نظرگاه‌ها و زندان‌ها و از اقدامات او برای آزادی مشروط و ارفاق‌های قانونی به کسانی که حضورشان در زندان ضرورتی نداشته است، تقدیر و بر تداوم روند آزادی این افراد تأکید می‌کنم.

نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ادامه یابد

نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌های کلانتری‌ها و اداره آگاهی باید بیشتر مورد بازرسی قرار گیرند تا مشکلات و مسائل این مجموعه‌ها برطرف شود.

رصد و نظارت دقیق‌تر، کیفی‌تر و سیستمی بر کارها، تأثیر واقعی بر افزایش کارآمدی نظام قضائی خواهد داشت و در روزهای اخیر برخی آثار افزایش نظارت در برخی حوزه‌ها در حال آشکار شدن است.

مردم، هم می‌خواهند که افراد کلاهبردار و سارق و مجرم تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند و هم هرچه سریع‌تر به اموال خود برسند که مسأله دوم باید در اولویت کار ما باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.