کیوسک روزنامه‌های جهان

نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، دیلی‌تلگراف، فایننشال‌تایمز و دیلی‌میل؛ 23 آگوست

تحولات افغانستان همچنان صفحه نخست روزنامه‌های جهان را تسخیر کرده است.

فایننشال‌تایمز

فایننشال تایمز با تیترِ«جانسون میزبان مذاکرات بحران، در حالی که نقش چین و روسیه آشکار می‌شود» می‌گوید بوریس جانسون میزبان مذاکرات بحران افغانستان با رهبران جهان خواهد بود، در حالی که انگلیس بر ایالات متحده فشار می‌آورد تا برنامه تخلیه را تمدید کند. این روزنامه گفته نخست‌وزیر تصدیق می‌کند که پس از عقب‌نشیی آمریکا، باور بر این است که  چین و روسیه بازیگران اصلی در منطقه هستند.

تصویر اصلی فایننشال‌تایمز با این توضیح همراه است: «سربازان بریتانیایی و آمریکایی تلاش‌ها برای تخلیه را در کابل مدیریت می‌کنند».

این روزنامه همچنین گزارشی درباره اختلاف چشمگیر حقوق زنان و مردان در انگلستان ارایه داده با این تیتر: «زنان در هیأت‌مدیره شرکت انگلیسی blue-chip، چهل درصد کمتر از مردان حقوق می‌گیرند».فایننشال‌تایمز

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمزبا عناوین «هرج‌ومرج در فرودگاه، در حالی که طالبان بر تشکیل دولت متمرکز است» و «حامد کرزی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان، و روس‌ها نقش میانجی را بر عهده می‌گیرند» توضیح داده «در حالی که هرج‌ومرج و زد و خورد مرگبار در خارج از فرودگاه کابل ادامه داشت و هزاران افغانستانی وحشت‌زده سعی می‌کردند فرار کنند، طالبان به دنبال ارتباط با حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان و روسیه است، تلاشی با هدف عمل به تعهد خود برای تشکیل دولت فراگیر و فائق آمدن بر مخالفت‌ها علیه حکومت آنان.»

تصویر اصلی نیویورک تایمز با این توضیح همراه است: «افغانستانی‌ها روز یکشنبه اسناد و مدارک خود را برای تفنگداران آمریکایی که روی دیوارهای فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی ایستاده بودند، تکان می‌دادند.»

«ویرانگری سیل در تنسی، حداقل 22 نفر کشته شدند» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست است با تصویری از واژگونی خودروها و این توضیح: «درشهر واورلی، ایالت تنسی، ساکنان می‌گویند جریان آب به‌قدری قوی بود که خودروها را با خود برد.»نیویورک‌تایمز

دیلی‌تلگراف

«جانسون بایدن را بر سرِ خروج از افغانستان تحت فشار قرار می‌دهد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که مذاکرات بین نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهوری آمریکا را دنبال می‌کند و می‌گوید در صورت امتناع بایدن از تمدید زمان خروج نیروها از افغانستان، نیروهای بریتانیایی ظرف چند روز از فرودگاه کابل خارج خواهند شد.

تصویر اصلی دیلی‌تلگراف با این توضیح همراه است: «سرباز بریتانیایی در کنار سرباز آمریکایی در فرودگاه کابل، شنبه، 22 آگوست».

دیلی‌تلگراف

دیلی‌میل

«اتحاد نامقدس» عنوان تصویر اصلی دیلی‌میل است که طالبان و نیروهای انگلیسی را در کنار هم در کابل نشان می‌دهد با این توضیح که «سربازان بریتانیایی و نیروهای طالبان تلاش می‌کنند هرج ومرج و آشوب را در فرودگاه کابل فرو بنشانند».

«فرار نکن جو» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل است که گفته در میان ترس از اینکه پروازها برای تخلیه و نجات ظرف 48 ساعت متوقف شود، بوریس جانسون از جو بایدن خواهد خواست خروج از افغانستان را به تأخیر بیندازد.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی گفته «به دلیل وضعیت دائما در حال تحول فرودگاه کابل، ممکن است دو هفته دیگر برای مأموریت تخلیه نیاز باشد».

دیلی‌میل

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.