میانگین سنی دولت رئیسی ۵۲ سال است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: دیگر کشور و مردم حوصله، توان و تحمل تنش و درگیری‌ها را ندارند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: «امیدواریم نمایندگان فردا به وزیران پیشنهادی رأی اعتماد بدهند تا دولت شکل گرفته و کار خود را آغاز کند، چرا که کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید به آنها رسیدگی شود.»

شهروندآنلاین: سیدمحمد حسینی در گفت‌وگویی با تشریح وظایف معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: «مسائل مختلف مانند استیضاح و سوال، رفع شبهات و ارجاع مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان جزو وظایف معاونت پارلمانی است. در واقع هر موضوعی که در مجلس مطرح می‌شود، چه طرح نمایندگان باشد و چه لایحه دولت باشد، نظر دولت باید مطرح شود، بنابراین یک پیوند دائمی بین مجلس و دولت وجود دارد.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افزود: «همسویی و همراهی همیشه به معنای این نیست که هیچ اختلاف‌نظری وجود ندارد، هر دو گروه هم دغدغه‌مند هستند، هم کسی که موافق هست و هم کسی که مخالف است، ‌همه می‌خواهند شرایط بهتری برای کشور فراهم شود و فرد لایق‌تری در این پست قرار بگیرد.»

متوسط سنی این دولت از دولت قبل کمتر است، اگر میانگین سنی دولت قبل بالای ۶۰ بود، میانگین سنی این دولت حدود ۵۲ سال است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوی یادآور شد: «کسی که مخالفت می‌کند معنایش آن نیست که علیه دولت باشد، بلکه می‌خواهد بگوید طرح و بیان دغدغه‌ها خوب است و کارها راحت‌تر پیش می‌رود. بنابراین به جای اینکه همدیگر را تخریب کنند و اصطکاک پیش بیاید که چوب آن بر سر مردم می‌خورد، همسویی و همدلی بهتر است. در عین حال نظارت هم باید باشد و اگر کسی تخطی و کوتاهی کرد، باید با او برخورد شود.»

او اضافه کرد: «الان درباره بعضی از وزیران سوالاتی هست اینکه آیا برخی وزیران مصمم به خدمت به مردم هستند یا نیستند. می‌خواهند تحول ایجاد کنند یا خیر. بنابراین وزیری که برنامه‌های خود را اعلام می‌کند، نمایندگان بعدا مطالبه می‌کنند، چراکه اینها همه ضبط و ثبت می‌شود، مطالبی که مکتوب گفته است و مطالبی که ضبط و ثبت شده است، بنابراین از او سوال می‌کنند که چه کار کردید و تحولی که گفتید چه شد.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: «وقتی اختلاف باشد، همدیگر را متهم به جناحی‌بودن می‌کنند. بعضی وقت‌ها بدون اینکه منطقی وجود داشته باشد، از فردی حمایت می‌کنند، چون رقیب آنهاست. اما الان واقعیت‌ها را در نظر می‌گیرند، چراکه دیگر کشور و مردم حوصله، توان و تحمل تنش و درگیری‌ها را ندارند و کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید به آنها رسیدگی شود.»

حسینی با بیان اینکه باید پیام مثبتی از کشور منتقل شود، یادآور شد: «الان تعداد قربانیان کرونا به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است، همه باید کمک کنیم. دیگر وقت تخریب و از صحنه خارج کردن رقیب نیست و نباید فرصت‌سوزی کرد.»

او با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان فردا رأی اعتماد خود را به وزیران پیشنهادی بدهند که دولت شکل بگیرد، گفت:‌ «متوسط سنی این دولت از دولت قبل کمتر است، اگر میانگین سنی دولت قبل بالای ۶۰ بود، میانگین سنی این دولت حدود ۵۲ سال است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.