پاسخ قالیباف به ادعای خط‌دهی به نمایندگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقلال و انجام وظایف قانونی مجلس امری بسیار مهم است، گفت: در شرایط فعلی هیچ چیزی مهم‌تر از کارکردن برای مردم نیست، پس همان طور که قبلا هم گفته بودم دیگر بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد.

شهروندآنلاین: در جلسه نوبت صبح امروز احمدی‌بیغش، نماینده شازند، تذکری را مطرح کرد مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی جلساتی را تشکیل داده و در خصوص رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد خط‌دهی می‌کند.

تعداد دیگری از نمایندگان نیز خواستار بیان تذکراتی با استناد به ماده ۷۵ شدند که قالیباف به دلیل کمبود وقت برای اتمام بررسی صلاحیت وزرا از آنها خواست که از طرح تذکرات‌شان منصرف شوند، منتها توضیحاتی را ارایه کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: «دوستان حداقل در این ماه‌های اخیر یعنی قبل از انتخابات و یا بعد از انتخابات و بعد از معرفی کابینه به‌خصوص در چند روز اخیر شاهد بودند که بنده در تمامی جلسات تأکید داشتم که طبق اخبار پنهان و آشکار، امروز دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق و اختلاف بین مجموعه‌های ساختاری هستند.»

قالیباف: من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد

او ادامه داد: «روز دوشنبه هفته جاری نیز با حضور روسای کمیسیون‌ها و هیأت‌رئیسه باز هم تأکید کردم که هر کسی به دنبال چنین کار‌هایی و زمینه‌سازی آن است بداند به کشور، انقلاب و مردم ظلم کرده؛ چون مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند و جان‌شان در خطر است بعد ما بخواهیم اختلاف ایجاد کنیم، درست نیست.»

قالیباف ادامه داد: «من هرگز اجازه نمی‌دهم چنین فضایی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود؛ چون ما تازه اول کار هستیم. در جلسه تودیع و معارفه در قوه قضائیه یعنی زمان تودیع آقای رئیسی و معارفه آقای اژه‌ای هم دو نکته را بیان کردم؛ اینکه دوستان در جبهه انقلاب بدانند دیگر بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد و بعد گفتم جبهه انقلاب، دولت، مجلس شورای اسلامی محکوم به موفقیت هستند. هر کسی چنین چیزی را دنبال نکند آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. در همان جلسه هم بر لزوم همدلی و همکاری تأکید داشتم، منتها این را هم گفتم که استقلال مجلس مهم است مجلس در رأس امور بوده و انجام وظایف قانونی‌اش وظیفه نمایندگان است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در این موضوع با هیچ کسی مماشات نمی‌کنیم، باید با قدرت کار را ادامه دهیم این موضوع روشنی است. من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد. در این راه همدلی و همراهی وجود دارد. این موارد را به طور واضح به وزرای پیشنهادی هم گفته‌ام.»

او گفت: «آنهایی که من را می‌شناسند، می‌دانند که جز کار مردم و کارآمدی هیچ چیز دیگر موضوعیت ندارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.