۴۰درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند

سازمان بهشت‌زهرا (س): وضعیت بحرانی و غیرقابل تصور است

به گفته خال، ۴۰درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند. تطهیرکنندگان در شرایط عادی یک شیفت کاری دارند، اما با شیوع کرونا و افزایش متوفیان دو شیفت کاری برای آنها تعریف شده است.

شهروند آنلاین: در نگاهی گذرا به ۵ موج سهمگین کرونایی کشور در بهشت‌زهرا(س) در موج اول در دوم اسفندماه سال ۹۸ با یک فوتی و در اوج آن با ۱۱۹ فوتی روبه‌رو بودیم. در موج دوم ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۱۶ فوتی رسید؛ در موج سوم ۱۷ شهریور ۹۹ با ۴۱ فوتی شروع و در اوج به ۱۷۳ فوتی رسید. در موج چهارم در ۲۸ اسفند ۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۵۶ فوتی رسید و در موج پنجم که ۱۳ تیرماه سال‌جاری با ۵۵ متوفی شروع شده، در اوج به ۲۱۶ متوفی رسیده و روزهای ملتهب همچنان ادامه دارد.

ظرفیت فعلی بهشت‌زهرا (س) جهت رتق و فتق امور متوفی در شرایط عادی برای ۱۶۰ متوفی طراحی و برنامه‌ریزی شده است و به همین میزان توانایی و امکانات سازمان برای ساخت قبور، تجهیزات و امکانات فراهم شده بود. در صورت وجود بحران و در شرایط خاص رسیدگی به امور متوفی به صورت روزانه ۲۴۰ متوفی و آن هم به صورت مقطعی و کوتاه است و این درحالی است که در بحران بی‌سابقه و غیرقابل پیش ‌ینی کرونا، تعداد متوفیان قریب به تعداد ۴۰۰ متوفی رسیده است.

وضعیت بهشت‌زهرا(س) بحرانی و غیرقابل تصور است

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) شهرداری تهران به آمار بالای کشته‌شده‌های کرونا در سنین مختلف از کودک تا سالخورده اشاره کرد و گفت: «وضعیت بهشت‌زهرا (س) بحرانی و غیرقابل تصور است. کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد.»

سعید خال ادامه داد: «تعداد متوفیان از آغاز پیک کرونا بسیار زیاد شده و سازمان بهشت‌زهرا(س) برای پنجمین‌بار در ماه‌های گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شده است.»

به گفته خال، ۴۰درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند. تطهیرکنندگان در شرایط عادی یک شیفت کاری دارند، اما با شیوع کرونا و افزایش متوفیان دو شیفت کاری برای آنها تعریف شده است و این روز‌ها هم در شرایط کاری قرار داریم.

به گفته او، در ۱۸ماه گذشته پرسنل سازمان بهشت‌زهرا (س) در روز اول مبارزه با ویروس کرونا بودند و تعداد مرگ‌های کرونایی قبل از آغاز پیک جدید بین ۳۰ تا ۳۵ متوفی بود که این عدد در حال حاضر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.»

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) شهرداری تهران از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند. مردم باید بپذیرند در شرایط بحرانی قرار داریم و از اجتماعات دوری کنند، چراکه دورهمی‌ها و حضور در مکان‌های شلوغ از عوامل اصلی انتقال کروناست.»

او همچنین از مردم خواست حتی‌الامکان از حضور در بهشت‌زهرا (س) اجتناب کرده و در صورت نیاز برای تشییع پیکر عزیزان‌شان این کار را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.