دیدار با مهران مدیری در روزهای کرونازده تهران!

دور جدید اکران فیلم‌های روی پرده و نمایش فیلمی با بازی مهران مدیری و پیمان معادی در سینماها

شهروندآنلاین: در آخرین روزهای تعطیلی کرونایی سینماهای تهران رسانه‌های هنری از اکران قریب‌الوقوع فیلمی با بازی پیمان معادی و مهران مدیری خبر دادند. طبق اخبار موجود، این فیلم به نام «درخت گردو» روایتی است دردناک از واقعه بمباران شیمیایی سردشت که محمدحسین مهدویان آن را کارگردانی کرده و مهران مدیری، پیمان معادی و مینا ساداتی نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

اکران یک فیلم جدید

فیلم درخت گردو تلاشی دردناک برای نمایش یکی از تلخ‌ترین رویدادهای معاصر ایران است
فیلم درخت گردو تلاشی دردناک برای نمایش یکی از تلخ‌ترین رویدادهای معاصر ایران است

خبر اکران قریب‌الوقوع فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را علی سرتیپی پخش‌کننده این فیلم سینمایی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرد. این تهیه‌کننده و پخش‌کننده البته در کنار اعلام این نکته که «این فیلم تا چند روز دیگر در سینماها نمایش داده می‌شود» گفت که «البته درخت گردو هنوز برای اکران آماده نیست و این یعنی که آغاز نمایش این فیلم از امروز نخواهد بود». به گفته سرتیپی «کارهای نهایی این فیلم در حال انجام است و اکرانش نیز در چند روز آینده آغاز خواهد شد».

درخت پرستاره!

ظاهرا چنین به نظر می‌رسد که «درخت گردو» با امیدواری‌های فراوانی به استقبال اکران عمومی می‌رود. به هر حال سازنده این فیلم، محمدحسین مهدویان این روزها به واسطه پخش هفتگی سریال «زخم کاری» که توانسته رضایت مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به دست آورد، از محبوبیتی نسبی بهره‌مند است. موضوعی که احتمال موفقیت فیلم را در اکران عمومی بالا می‌برد.

فیلم درخت گردو

اگر این موضوع را در کنار حضور مهران مدیری در این فیلم قرار دهیم، احتمال استقبال مخاطبان از فیلم «درخت گردو» حتی بیشتر هم می‌شود. به هر حال فراموش نباید کرد که مدیری به رغم اجرای مجموعه دورهمی و ایفای نقش در سریال‌های دراکولا و البته خاتون در شبکه نمایش خانگی، چند سالی می‌شود که از پرده سینماها دور بوده و همین هم می‌تواند در نهایت به نفع فیلم محمدحسین مهدویان ختم شود.

درخت گردو

«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی روایتی از واقعه بمباران شیمیایی سردشت با بازی مهران مدیری، پیمان معادی و مینا ساداتی است. محصول سال ۱۳۹۸ که در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پیمان معادی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای مینو شریفی به دست آورد. این اولین بار نیست که نام فیلم «درخت گردو» برای نمایش عمومی مطرح می‌شود. این فیلم که سال گذشته برای کسب شرایط حضور در رقابت اسکار چند روزی در کردستان اکران شد، در یک سال و نیم گذشته تاکنون چند بار برای اکران در سینماها مطرح شده، اما به دلیل تعطیلی‌های پیاپی سینما و بیم عدم استقبال مخاطب، دست‌اندرکاران این فیلم هم مانند بسیاری دیگر از فیلم‌های آماده اکران از صف اکران کنار کشیده و در نهایت راضی به نمایش فیلم خود نشده‌اند.

آخرین بار در تیرماه امسال بود که مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش خبر داد که «درخت گردو» همراه با فیلم «دینامیت» به روی پرده سینماها خواهد آمد. اتفاقی که البته در تیرماه رخ نداد؛ اما ظاهرا باعث شد طلسم اکران فیلم از میان رفته و سرانجام قرار شود که «درخت گردو» در حوالی ماه شهریور به نمایش عمومی درآید…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.