لیست داخلی تیم‌ملی؛ پر از چهره‌ها و سورپرایزهای جدید

اسکوچیچ منتخبی از بازیکنان لیگ را برای حضور در یک مینی‌کمپ در نظر گرفته است

فعلا 22 بازیکن از لیگ برتر ایران به اردوی نخست تیم‌ملی دعوت شدند و بعد از چند روز لیست اسکوچیچ با حضور لژیونرها و تغییرات اساسی، تکمیل خواهد شد.

دراگان اسکوچیچ در این فهرست 22 نفره از بازیکنانی که در فصل گذشته باشگاهی نمایش خوبی داشته‌اند، به تیم‌ملی دعوت کرده تا عملکرد آنها را از نزدیک‌تر زیر نظر بگیرد. این مینی‌کمپ پیش از دو بازی ایران مقابل سوریه و عراق و با این دید برگزار شده که احتمالا از این جمع چند نفری به تیم اصلی اضافه بشوند.

این فهرست 22 نفره از 6 باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و فولاد خوزستان شکل گرفته که اتفاقا در رتبه‌بندی لیگ بیستم رده‌های اول تا ششم را به خودشان اختصاص داده‌اند

تیم‌ملی ایران را لژیونرهای شاغل در کشورهای مختلف شکل خواهند داد که احتمالا سه یا چهار روز پیش از بازی عراق به تهران خواهند آمد تا بعد از مدت‌ها دوری دوباره در شرایط مسابقه قرار بگیرند. البته که قطعا منتخبان داخلی اسکوچیچ هم سهمی در لیست نهایی خواهند داشت.

22 بازیکن دعوت‌شده به تفکیک پست و باشگاه به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: سیدحسین حسینی (استقلال)، محمدرضا اخباری (تراکتور)

مدافعان: صالح حردانی (فولاد)، عارف آقاسی (فولاد – استقلال)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر)، محمدحسین مرادمند (استقلال)، امید نورافکن (سپاهان)، سعید آقایی (پرسپولیس)، سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها: مهدی تیکدری (تراکتور – گل‌گهر)، احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر)، فرشید اسماعیلی (استقلال)، وحید امیری (پرسپولیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، محمد کریمی (پرسپولیس)، زبیر نیک‌نفس (فولاد – استقلال)، فرشاد احمدزاده (فولاد – سپاهان)، یاسین سلمانی (سپاهان)

مهاجمان: مهدی عبدی (پرسپولیس)، ارسلان مطهری (استقلال)، شهریار مغانلو (پرسپولیس – سپاهان)

این فهرست 22 نفره از 6 باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و فولاد خوزستان شکل گرفته که اتفاقا در رتبه‌بندی لیگ بیستم رده‌های اول تا ششم را به خودشان اختصاص دادند و هیچ نماینده‌ای از 10 تیم دیگر در فهرست اسکوچیچ دیده نمی‌شود. در این میان استقلال با هفت بازیکن بیشترین سهم را دارد و پرسپولیس نیز پنج نماینده از خود در لیست تیم‌ملی می‌بیند.

یاسین سلمانی پدیده این فصل لیگ جوان‌ترین چهره دعوت‌شده به مینی‌کمپ تیم‌ملی است. همچنین محمد کریمی هافبک دفاعی پرسپولیس و شاگرد اسکوچیچ در خونه به خونه برای اولین بار به تیم‌ملی دعوت می‌شود. مهدی عبدی و صالح حردانی دو جوان دیگری هستند که از پرسپولیس و فولاد به تیم‌ملی دعوت شده‌اند و اولین تجربه اردوی ملی خود را پشت سر خواهند گذاشت.

وحید امیری وینگر پرسپولیس باسابقه‌ترین بازیکن در جمع نفراتی محسوب می‌شود که از لیگ به تیم‌ملی دعوت شده‌اند و احتمالا در این فهرست باقی خواهد ماند. حامد لک و رشید مظاهری گلرهایی که قبلا به اردوی تیم‌ملی دعوت شده بودند، در این لیست حضور ندارند و حسینی و اخباری دروازه‌بان‌های اردوی مینی‌کمپ تیم‌ملی هستند.

چهره‌هایی مثل محمدحسین مردادمند، سیاوش یزدانی، آرمین سهرابیان، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، احمدزاده و احمد زنده‌روح با وجود شایستگی‌ها به ندرت در اردوهای تیم‌ملی حاضر بودند که این‌بار این فرصت را دارند با نمایش فرم خوب خود را به 23 نفر نهایی تیم‌ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برسانند.

احمد نوراللهی و مهدی قائدی نیز می‌توانستند در این لیست باشند که این دو بازیکن در هفته گذشته به تیم‌ جدیدشان در امارات اضافه شدند تا احتمالا در فهرست نهایی تیم‌ملی در جمع لژیونرها به اردو اضافه بشوند.

برخی بازیکنان نظیر تیکدری، زبیر و … با درخشش در تیم‌های فصل گذشته خود به فهرست اسکوچیچ راه پیدا کرده‌اند، اما به تازگی تیم خود را تغییر داده‌اند و حالا ملی‌پوش باشگاه جدیدشان به شمار می‌روند. از تیم فولاد چهار بازیکن به تیم‌ملی دعوت شدند که سه نفر از آنها در حال حاضر پیراهن‌ تیم‌های جدیدی را بر تن دارند؛ فرشاد احمدزاده، زبیر نیک‌نفس و عارف آقاسی.

اما مثل همیشه هستند بازیکنان پرتعدادی که جای خود را در این لیست خالی می‌دانند و حتی برخی که به حضور برخی از چهره‌ها در لیست تیم‌ملی ایراد می‌گیرند.

باید نشست و دید تا یک هفته آینده تیم تحت هدایت اسکوچیچ چه شکل و شمایلی به خود خواهد گرفت و در بازی‌های حساس پیش‌رو چند درصد تیم‌ملی را لژیونرها و چند درصد را بازیکنان داخلی تشکیل می‌دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.