چه واکسنی برای نوجوانان مناسب است؟

عضو کمیته ملی واکسن توضیح داد

سویه جدید کرونا بچه‌ها و نوجوانان را هم درگیر می‌کند و این مساله در آستانه بازگشایی مدارس، موجب نگرانی خانواده‌ها شده است. به همین دلیل بحث واکسیناسیون این گروه سنی قوت گرفته است.

دکتر مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن در خصوص واکسیناسیون نوجوانان و اینکه چه نوع واکسنی می‌تواند برای این گروه سنی موثر باشد می‌گوید: «این موضوع در دست بررسی است و خوشبختانه در برنامه کشوری قرار گرفته است.»

در بین واکسن‌ها در حال بررسی هستیم و تلاش می‌شود که از واکسن‌های نوترکیب برای این منظور و برای گروه‌های سنی پایین‌تر استفاده شود به شرط آنکه میزان پروتیین بالایی را به نوجوان تحمیل نکند.

از واکسن‌های نوترکیب برای واکسیناسیون نوجوانان استفاده می‌شود به شرط آنکه میزان پروتیین بالایی را به نوجوان تحمیل نکنند

قانعی توضیح می‌دهد که یکی از واکسن‌های نوترکیب که برای این منظور مورد توجه قرار گرفته اسپایکوژن است که با همکاری استرالیا در حال ساخت است.

او تأکید می‌کند که تولید این واکسن خوشبختانه با تولید بیش از 10 هزار دوز در فاز سوم به مرحله تولید رسیده و احتمالا در مهرماه بتوانیم تزریق این واکسن را برای گروه نوجوانان داشته باشیم. واکسن پاستور نیز به احتمال زیاد در آبان ماه به تولید انبوه می‌رسد و به نظر می‌رسد این واکسن برای نوجوان‌ها مناسب است.
قانعی خاطرنشان می‌کند که کمیته ملی باید تست‌های لازم در این خصوص را انجام دهد تا بتواند سند علمی برای این کار داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.