رونمایی از تیم جدید فرهاد؛ استقلال تا دندان مسلح شد؟

طبق اعلام مدیرعامل استقلال مطهری، ریگی، شجاعیان و اسماعیلی در لیست خروج مجیدی قرار دارند

به تدریج از ترکیب جدید تیم فوتبال استقلال برای فصل جدید لیگ برتر رونمایی می‌شود؛ ترکیبی که تغییرات زیادی نسبت به فصل قبلی به خود دیده و احتمالا هواداران این تیم را هم راضی کند.

امیرحسین حسین‌زاده، امین قاسمی‌نژاد، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، علیرضا رضایی و محمدرضا آزادی تاکنون 6 خرید قطعی استقلال برای فصل جدید هستند. در این میان قاسمی‌نژاد که فصل خوبی را در پدیده پشت‌سر گذاشته بود و از مدت‌ها قبل مدنظر استقلال قرار داشت، یک صید بزرگ برای آبی‌ها به حساب می‌آید؛ چون شایعاتی پیرامون پیوستن او به تیم رقیب یعنی پرسپولیس هم وجود داشت. حتی این بازیکن آنقدر برای کادرفنی استقلال باارزش بود که فرزاد مجیدی مدعی شد استقلال دربی نقل‌ و انتقالات را به سوی خود رقم زده است.

امیرحسین حسین‌زاده، امین قاسمی‌نژاد، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، علیرضا رضایی و محمدرضا آزادی تاکنون 6 خرید قطعی استقلال برای فصل جدید هستند

اما با صحبت‌هایی که مددی روز جمعه انجام داد، خیلی از ابهام‌های نقل و انتقالاتی هواداران برطرف شد و آنها با دو نامی که از زبان مدیرعامل استقلال شنیدند، به آینده امیدوارتر شدند: «ما ۱۰ روزی است که با شیمبا مذاکره کردیم و اگر مشکلی نباشد، او را باید بازیکن استقلال بدانیم. فکر می‌کنم یکی، دو روز آینده نتیجه نهایی می‌شود. درباره جعفر سلمانی هم ۹۰درصد راه را رفته‌ایم، اگر اتفاق خاصی نیفتد، او هم استقلالی است.»

لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا، مهاجم برزیلی فولاد خوزستان است که کیفیت خود را قبلا بارها نشان داده و برترین گلزن خارجی لیگ ایران به حساب می‌آید. بدون شک او گزینه خوبی برای جانشینی بازیکنانی همچون قائدی و دیاباته است. از سوی دیگر، جعفر سلمانی هم که یک فصل را در لیگ پرتغال سپری کرده، در پست وینگر چپ بازی می‌کند و می‌تواند خرید خوبی برای آبی‌ها باشد.

اما مددی درباره لیست خروجی فرهاد مجیدی هم صحبت‌های مهمی را مطرح کرد: «فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری در لیست تمدیدی‌ها نیستند و سرمربی تیم روی آنها نظری ندارد و احتمال جدایی آنها هست. مسعود ریگی هم رقم قراردادی پیشنهاد داده که ما توان پرداخت آن را نداریم. پیش از این هم جدایی دیاباته و شجاعیان قطعی شده بود.»

صحبت‌های مددی در خصوص قرارگرفتن مطهری و اسماعیلی در لیست خروج درحالی صورت گرفت که این دو بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند و مشخص نیست چه آینده‌ای انتظارشان را می‌کشد. البته که فرشید اسماعیلی روی اینستاگرام خود به این حواشی جواب داد و اعلام کرد او بازیکن آزاد است! همچنین ریگی هم با وجود نداشتن جانشین خاصی در استقلال فعلا با باشگاه به توافق نرسیده است.

با تمام این مسائل، باید گفت که فرهاد مجیدی به همراه مددی مدیرعامل این باشگاه توانسته نقل و انتقالات موفق‌تری را نسبت به چند فصل گذشته برای استقلال رقم بزند. البته تیم او هنوز در چند پست نیاز به تقویت دارد و در روزهای آینده باید به فکر رفع این ضعف‌ها باشد. از سوی دیگر، باید دید وعده مددی در خصوص نهایی‌شدن قرارداد شیمبا و سلمانی چقدر به واقعیت نزدیک است.

نباید این را فراموش کرد که رضا اسدی، بازیکنی که دیروز به پرسپولیس پیوست، در لیست استقلالی‌ها هم بود، اما این‌بار سرخپوشان بودند که در یک رقابت نزدیک برای جذب بازیکن موفق عمل کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.