نقره وزنه‌برداری؛ اولین مدال ایران در پارالمپیک

جعفری با نایب قهرمانی در دسته منهای 65 کیلوگرم پاراوزنه‎‌برداری اولین مدال‌آور ایران در توکیو شد

کاروان ایران بعد از گذشت سه روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو با کسب یک مدال نقره در رشته پاراوزنه‌برداری وارد جدول مدال‌های این بازی‌ها شد.

بعد از گذشت دو روز بدون مدال برای ایران در پارالمپیک، روز جمعه با حضور یک وزنه‌بردار در رقابت‌های دسته منهای 65 کیلوگرم بالاخره کاروان ایران وارد جدول مدال‌های بازی‌های پارالمپیک توکیو شد. مسابقات این دسته در سالن توکیو اینترنشنال فوروم و با حضور 10 ورزشکار از کشورهای مختلف جهان برگزار شد و امیر جعفری نیز نماینده ایران به حساب می‌آمد.

درحالی که در جدول پیش‌بینی مدال‌های ایران، برای جعفری مدال برنز پیش‌بینی شده بود، اما او توانست فراتر از انتظار ظاهر شود. در پایان رقابت این دسته، لیو لی از چین با 198 کیلوگرم به مدال طلا رسید. امیر جعفری با 195 کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با 192 سوم شد.

امیر جعفری در حرکت اول 195 کیلوگرم را به ثبت رساند و در حرکت دوم که 196 کیلوگرم بود، دچار خطا شد. او در حرکت سوم هم نتوانست 198 کیلوگرم را ثبت کند تا دستش از مدال طلا کوتاه بماند و مدال نقره را بر گردن بیاویزد

امیر جعفری در حرکت اول 195 کیلوگرم را به ثبت رساند و در حرکت دوم که 196 کیلوگرم بود، دچار خطا شد. او در حرکت سوم هم نتوانست 198 کیلوگرم را ثبت کند تا دستش از مدال طلا کوتاه بماند و مدال نقره را بر گردن بیاویزد.

جعفری بعد از کسب این مدال حسابی روی سکو احساسی شد و اشک ریخت و دقایقی بعد به خبرنگاران گفت: «خیلی خوشحالم که با این مدال، کاروان ایران وارد جدول مدال‌های پارالمپیک شد. خیلی دوست داشتم این مدال طلا باشد و تلاشم را هم کردم. امیدوارم مردم کشورم این مدال را از من بپذیرند. کار من طبق پیش‌بینی جلو نرفت. این جزوی از شرایط مسابقه است و نتوانستم وزنه‌ها را ثبت کنم. در هفت، هشت‌ماه گذشته فشار مضاعفی به خودم وارد کردم برای اینکه بتوانم این جایگاه را تغییر بدهم. حتی می‌توانست این مدال خوشرنگ‌تر باشد ولی همین که توانستم این جایگاه را ارتقا بدهم و این مدال را به نام ایران بگیرم، خوشحالم.»

این اولین مدال ایران در بازی‌های پارالمپیک بود که در رشته پرامید پاراوزنه‌برداری توسط امیر جعفری کسب شد. پرونده کاروان ایران در پایان روز سوم با یک مدال نقره بسته شد، اما طی روزهای آینده در رشته‌هایی نظیر دوومیدانی، تیروکمان، وزنه‌برداری و… ایران از شانس بالایی برای کسب مدال‌های خوشرنگ برخوردار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.