کیوسک مطبوعات جهان: حمام خون در فرودگاه کابل

مهم‌ترین رویدادهای منتشرشده در روزنامه‌های جهان، جمعه 27 آگوست 2021

دیلی‌تلگراف می‌گوید روز پنجشنبه «مرگبارترین روز آمریکا در یک‌دهه گذشته» بوده است، در حالی که دست‌کم 90نفر، از جمله 13 سرباز آمریکایی، در حمله انتحاری از سوی داعش کشته شدند.

نیویورک‌تایمز

تیتر یک نیویورک‌تایمز به کشته‌شدن دوازده نظامی آمریکایی در انفجار فرودگاه کابل اشاره کرده است و نوشته این حادثه تروریستی درحالی اتفاق افتاد که بایدن عهد بسته بود که تروریست‌ها را به دام اندازد. عکس یک این روزنامه مجروحان خون‌آلود این انفجارها را نشان می‌دهد؛ در این حمله‌ها حداقل 120 نفر زخمی شده‌اند.

دیلی‌میل

دیلی‌میل در صفحه اول خود نوشته حملات تروریستی فرودگاه کابل، تصمیم جو بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را هدف قرار داده است. تیتر این روزنامه نشان می‌دهد که این رویدادها «بهای غم‌انگیز تسلیم‌شدن» بودند؛ با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا خروج  نظامیان این کشور را برای حفظ جان آنها توجیه کرد. عکس یک این روزنامه نجات‌یافتگان خون‌آلود بعد از انفجار انتحاری در فرودگاه کابل را نشان می‌دهد.

گاردین

گاردین از  انفجارها در میان جمعیتی که دیوانه‌وار قصد خروج از افغانستان را داشتند، نوشته است. این گزارش می‌گوید یکی از بمب‌ها در نزدیکی هتلی اتفاق افتاده که سفارت انگلیس در آن مستقر است. جایی که زمانی بسیاری از مردم امیدوار بودند بتوانند راه خود را به انگلستان باز کنند.

دیلی‌تلگراف

دیلی‌تلگراف می‌گوید روز پنجشنبه «مرگبارترین روز آمریکا در یک‌دهه گذشته» بوده است، درحالی که دست‌کم 90نفر، از جمله 13 سرباز آمریکایی، در حمله انتحاری از سوی داعش کشته شدند. این روزنامه می‌افزاید: این انفجارها آخرین ساعات حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی از فرودگاه کابل را به آشوب کشاند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.