بازداشت کلاهبرداران با رسیدهای جعلی

تبهکارانی که با تحویل رسیدهای جعلی از فروشندگان کالا کلاهبرداری می‌کردند، به آخر خط رسیدند. مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۷ تهران از سرقت تلفن همراهش اعلام شکایت کرد که پرونده با توجه به موضوع و شیوه جرم برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در تحقیقات به کارآگاهان گفت: «تلفن همراهم را در سایت معتبری برای فروش گذاشته بودم که مرد جوانی با من تماس گرفت و خواستار تلفن همراهم شد. آدرس خانه  را به او دادم و مرد جوان سوار بر خودرویی مقابل خانه‌ام آمد. پس از صحبت بر سر قیمت از من آدرس دستگاه عابر بانک نزدیک خانه‌مان را پرسید و بعد از چند دقیقه با برگه واریز پول به سراغم آمد.

پیامکی از بانک برایم نیامد که نشان دهد پول واریز شده اما او گفت به خاطر تعطیلی پیامک نمی‌آید، اما ساعتی بعد پیامک خرید که برایم آمد متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و به این طریق گوشی تلفن همراهم سرقت شده است

پیامکی از بانک برایم نیامد که نشان دهد پول واریز شده اما او گفت به خاطر تعطیلی پیامک نمی‌آید، اما ساعتی بعد پیامک خرید که برایم آمد متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و به این طریق گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.»

ترفندهای مردان کلاهبردار

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی پرونده‌ها، متهمان در سایت‌های آگهی فروش با فروشندگان شخصی یا خانگی که قصد فروش لوازم شخصی خود را داشتند قرار ملاقات حضوری می‌گذاشتند.

این در حالی بود که زمان قرار در روزهای تعطیل یا ساعات بعد از ساعات اداری با اکیپ ۳ یا ۴ نفری به محل قرار رفته و پس از توافق قیمت از فروشنده نشانی نزدیک‌ترین عابر بانک را خواستار می‌شدند.

پس از آن از زباله‌های عابر بانک یک نمونه رسید بانکی برداشته و با دستگاه قبض‌زنی که همراه داشتند یک قبض جدید با مشخصات لازم تهیه و چاپ می‌کردند.

دقایقی بعد متهمان به در خانه  فروشنده حاضر و رسید جعلی را ارایه می‌کردند و با توجه به اینکه فروشنده منتظر پیامک بانکی خود می‌شد با عنوان اینکه پیام‌های بانکی در این ساعت گاهی دیر ارسال می‌شود و باتوجه به رسید بانکی، فروشنده کالا را تحویل آنها می‌داد.

جولان مردان تبهکار در فضای مجازی

متهمان بعد از سرقت کالا، چند روز بعد همان کالا را در فضای مجازی با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رساندند.

با برملا شدن این موضوع،کارآگاهان اداره چهاردهم با انجام تحقیقات پلیسی مخفیگاه تبهکاران را در محدوده جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از اموال سرقتی، یک دستگاه قبض‌زنی و تعدادی سیم‌کارت کشف شد. تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این پرونده از سوی کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.