کیوسک روزنامه‌های جهان؛ 28 آگوست

نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست، گاردین، تایمز و دیگر مطبوعات جهان

«بحران افغانستان» صفحه نخست روزنامه‌های جهان و بازگشت «رونالدو» به یونایتد صفحه نخست روزنامه‌های انگلیسی را تسخیر کرده است.

نیویورک‌تایمز

«در میان جمعیت سرآسیمه، یک بمب‌گذار انتحاری از دیدها پنهان شد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است درباره بمب‌گذاری در فرودگاه کابل: «جمعیتی که برای ورود به فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی تلاش می‌کردند، در « Abbey Gate» ورودی اصلی فرودگاه، که تفنگداران و سایر نیروهای خدماتی اداره‌اش می‌کردند، جمع شده بودند. سربازان می‌دانستند ممکن است هدف حمله قرار گیرند. درست یک روز قبل، وزارت امور خارجه در مورد تهدیدی مطمئن در سه ورودی فرودگاه هشدار داده بود، جایی که بیش از 5هزار سرباز آمریکایی به تخلیه بیش از 100هزار نفر در کمتر از دو هفته کمک کرده بودند. ورودی Abby هم در فهرست بود. به گفته مقامات آمریکایی، امنیت فرودگاه دو ورودی را بسته بود، اما تصمیم گرفت  Abby را باز بگذارد.»

تصویر اصلی هم حادثه فرودگاه کابل را روایت می‌کند: «یکی از افسران سابق پلیس که تلاش می‌کرد خانواده‌اش را از طالبان دور کند، از جمله کشته‌شدگان  متعدد بمب‌گذاری روز پنجشنبه بود.» گزارشی دیگر با تصویری از نقشه نقاط مختلف ایالات متحده عنوان «آمریکا خشک‌تر می‌شود» را برگزیده و از تغییر میانگین بارندگی سالانه در 30 سال گذشته، در مقایسه با قرن 20 در آمریکا گفته است.

واشینگتن‌پست

«پایگاه‌های ایالات متحده تا 50 هزار افغانستانی را در خود جای می‌دهد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که گفته با ادامه عملیات تخلیه، ایالات متحده حداکثر 50هزار افغانستانی را در پایگاه‌های خود جا می‌دهد. «طالبان با مسأله امنیت درگیر است» و «بمب‌گذاری چالش‌های فرودگاه را نشان می‌دهد» عناوین دیگر صفحه نخست است.

تصویر اصلی صفحه نخست افغانستانی‌هایی را نشان می‌دهد که روز جمعه، 27 آگوست، وارد فرودگاه بین‌المللی دالس واشینگتن می‌شوند.

«خانواده‌ها پزشکان را برای واکسیناسیون بچه‌های زیر 12 سال تحت فشار قرار می‌دهند» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست است.

گاردین

گاردین بر تحولات افغانستان متمرکز است. «ترس و خشم  در حالی که هزاران نفر به طالبان واگذار شده‌اند» عنوان گزارش اصلی این روزنامه است که توضیح داده برخی افراد معتقدند تلاش برای تخلیه و نجات در افغانستان بسیار بد مدیریت شده است. «فرار از کابل» عنوان تصویر اصلی این روزنامه است که زنان افغانستانی را نشان می‌دهد با این توضیح: «همه چیز را رها کردم تا زندگی‌ام را نجات دهم».

گاردین در صفحه نخست با تصویری کریستیانو رونالدو و عنوان «ببین کی برگشت» به بازگشت او به منچستر یونایتد توجه کرده است.

دیلی‌میرور

بحران افغانستان و جان‌باختن بریتانیایی‌ها در روز هولناک کابل، عنوان گزارش اصلی دیلی‌میرور است که از کشته‌شدن دو بریتانیایی و کودکِ یک نفر دیگر با ملیت بریتانیایی در بمب‌گذاری فرودگاه کابل خبر می‌دهد.

این روزنامه با تصویری از کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، از پیوستنش به منچستریونایتد خبر می‌دهد.

دیلی‌اکسپرس

«دو بریتانیایی در انتظار آزادی کشته شدند» عنوان گزارش اصلی است که از جان‌باختن بریتانیایی‌ها در انفجار فرودگاه کابل در روز پنجشنبه گفته است. این روزنامه می‌گوید بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، سربازان بریتانیایی را به دلیل شجاعت‌شان در خارج کردن مردم از افغانستان ستوده است.

«رونالدو، بازگشت به یونایند» هم با تصویر این ستاره پرتغالی در صفحه نخست دیده می‌شود.

تایمز

«آمریکا آماده‌ مقابله به مثل می‌شود» عنوان گزارش اصلی تایمز است. تایمز می‌گوید ایالات متحده در حال آماده شدن برای پاسخ به حمله انتحاری به فرودگاه کابل است که در آن 200 نفر کشته شدند، از جمله 13 تفنگدار آمریکایی. این روزنامه خبر حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به عوامل داعش را قبل از اینکه تأیید شود، چاپ کرد.

»زخم‌خورده از جنگ» عنوان تصویر اصلی است و کودکان افغانستانی را نشان می‌دهد که در میان 40 هزار نفری بودند که با هواپیما از کابل به دوحه قطر منتقل شدند.

«رونالدو برمی‌گردد» عنوانی در صفحه نخست با تصویر این ستاره پرتغالی فوتبال است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.