تیم‌ ملی در راه جام‌جهانی؛ بدون سرمربی و بازی دوستانه!

تیم ملی فوتبال برخلاف رقبایش تدارک چندانی برای مقدماتی جام جهانی نداشته است

تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای اولین بازی‌اش در مقدماتی جام جهانی قطر آماده می‌شود که شرایط سختی را در روزهای گذشته تجربه کرده است.

شهروندآنلاین: انتظارها به‌سر رسید و پنجشنبه هفته جاری تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی خود را در راه صعود به جام جهانی قطر مقابل سوریه برگزار می‌کند. مسابقه‌ای که 3 امتیاز آن برای ملی‌پوشان ایران در راه رسیدن به جام جهانی بسیار اهمیت دارد و دراگان اسکوچیچ و شاگردانش هم باید این موضوع را به خوبی درک کنند.

در چنین موقعیتی اما تیم ملی شرایط چندان مناسبی برای بازی با سوریه و بعد از آن با عراق ندارد. در حالی که سوریه و عراق با برگزاری اردوهای بلندمدت برای مصاف با ایران آماده شده‌اند، اسکوچیچ و شاگردانش بدون این امکان پا به مقدماتی جام جهانی می‌گذارند.

سوریه و عراق که به ترتیب 11 و 16 شهریورماه مقابل ایران قرار می‌گیرند، از مدت‌ها قبل در حال انجام اردوها و تمرینات آماده‌سازی بوده‌اند. این در حالی است که تیم ملی ایران تقریبا بدون اردوی آماده‌سازی خاصی پا به مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌گذارد.

این شرایط تردیدهایی را در مورد میزان هماهنگی و آمادگی بازیکنان تیم ملی برای دو مسابقه پیش رو به‌وجود آورده اما با نگاهی به تقویم مسابقات لیگ برتر ایران و همچنین تقویم فوتبال اروپا می‌توان گفت که چاره‌ای جز این نیز پیش روی اسکوچیچ نبوده است.

امیدواری زیادی وجود دارد که تیم ایران بتواند مقابل سوریه و عراق در دو بازی ابتدایی مقدماتی جام جهانی دو برد ارزشمند را کسب کند و گام بزرگی در راه رسیدن به جام جهانی بردارد.

اردوی تیم ملی ایران چند روزی است در تهران آغاز شده اما در این اردو فقط بازیکنان شاغل در لیگ برتر حضور دارند و لژیونرها به خاطر شرایط باشگاهی‌شان دو روز قبل از مسابقه با سوریه به ایران خواهند آمد.

این در حالی است که شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل می‌دهند و تقریبا می‌توان گفت به جز وحید امیری، بازیکنی از لیگ ایران در ترکیب اصلی اسکوچیچ قرار نمی‌گیرد. اسکوچیچ نیز عادت به دست بردن زیاد در ترکیب اصلی تیمش ندارد و بنابراین کاملا محتمل است که او برای بازی با سوریه و عراق نیز از همان ترکیب مورد علاقه‌اش در مرحله قبلی استفاده کند.

البته سرمربی تیم ملی چاره‌ای نیز در شرایط کنونی نداشت. با پیوستن کنعانی‌زادگان، نوراللهی و قائدی به لیگ‌های قطر و امارات، اسکوچیچ عملا امکان برگزاری اردویی بلندمدت قبل از بازی با سوریه آن هم با مهره‌های کلیدی‌اش را نداشت و تنها کاری که می‌توانست انجام دهد و انجام هم داد، برگزاری تمریناتی با بازیکنان داخلی بود.

اسکوچیچ در مرحله قبلی فرصت برگزاری اردو در کیش را داشت ولی با این وجود و بدون برگزاری بازی تدارکاتی، ترکیب و سیستم ایده‌آل خود را پیدا کرد و تنها بنا به شرایط هر بازی یا مصدومیت چهره‌ کلیدی تیمش یعنی وحید امیری تغییر اندکی در آن داد.

البته که امیدواری وجود دارد؛ چراکه آماده‌سازی بدنی بازیکنان لژیونر در باشگاه‌شان انجام شده و برخلاف بازیکنان داخلی که تازه برخی تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، با بدن‌های آماده شده در جریان تمرین و بازی به کمک تیم ملی می‌آیند.

به همه این موضوعات باید غیبت دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان را در اردوی اخیر اضافه کنید. سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در تمرینات حضور نداشته‌اند و مشخص نیست تا چه زمانی این روند ادامه داشته باشد.

با این‌حال امیدواری زیادی وجود دارد که تیم ایران بتواند مقابل سوریه و عراق در دو بازی ابتدایی مقدماتی جام جهانی دو برد ارزشمند را کسب کند و گام بزرگی در راه رسیدن به جام جهانی بردارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.