روز درخشان پارالمپیکی‌های ایران با طعم تاریخ‌سازی

جودوکاران نابینای ایرانی برای نخستین بار طلای دو پارالمپیک توکیو را به نام خود ثبت کردند

پنجمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب ۲ طلا و ۲ نقره توسط ملی‌پوشان ایران در رشته‌های جودو، وزنه‌برداری و پرتاب وزنه پیگیری شد.

در روز پنجم از مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف به مصاف رقبای خود رفتند؛ روزی که با اتفاقات خوشی برای ایران به پایان رسید. کاروان ایران حالا با سه طلا و چهار نقرهدر رده شانزدهم جدول مدال‌های پارالمپیک ایستاده است.

نقره‌ای با یک حرکت در وزنه‌برداری

سیدحامد صلحی‌پور در دسته 97 کیلوگرم به روی صحنه رفت. او در تلاش‌های اول و دوم در مهار وزنه‌های 222 کیلوگرمی ناکام ماند، اما در بار سوم همین وزنه را با موفقیت مهار کرد تا صاحب مدال نقره شود.

دوومیدانی‌ و یک نقره دیگر

علیرضا مختاری ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران در کلاس F53 با حریفانی از جمهوری چک، لهستان، یونان، آذربایجان، کرواسی، آمریکا، فلسطین و مکزیک رقابت کرد. مختاری در این رقابت رکوردهای 7.86 متر، 8.48 متر، 8.36 متر و 6.86 متر در پرتاب‌های اول، سوم، چهارم و ششم را به ثبت رساند و در پرتاب‌های دوم و پنجم نیز مرتکب خطا شد، او به این ترتیب با بهترین رکوردش یعنی 8.48 متر به مقام دوم رسید و صاحب مدال نقره شد.

جودو و تاریخ‌سازی با 2 طلا

وحید نوری پس از استراحت در دور نخست، در اولین مبارزه خود در وزن 90- کیلوگرم به مصاف آرتور کاوالکانته داسیلوا از برزیل رفت و این حریف را ایپون کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود. نوری در نیمه‌نهایی مقابل هلیوس لاچومانایا از فرانسه قرار گرفت و در امتیاز طلایی با یک وازاری به برتری دست یافت و راهی فینال شد تا مدال نقره‌اش قطعی شود. ملی‌پوش کشورمان در فینال برابر «الیوت استیوارت» از بریتانیا قرار گرفت و حریف را ایپون کرد تا قدرتمندانه صاحب مدال طلا شود. این نخستین طلای ایران در تاریخ پارالمپیک در رشته جودو به حساب می‌آمد.

اما ساعتی بعد محمدرضا خیرالله‌زاده در وزن 100+ کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، برابر «تیدور سوبا» از جامائیکا رفت و مقابل این حریف با امتیاز ایپون به پیروزی دست یافت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. خیرالله‌زاده برای صعود به فینال «گئون چوی گوانگ» از کره‌جنوبی را پیش‌ِرو داشت و این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد. ملی‌پوش کم‌بینای کشورمان در فینال به مصاف «رِواز چیکویدزه» از گرجستان رفت و حریفش را ایپون کرد و سومین طلایی کاروان ایران شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.