دستگیری 288 محکوم فراری در طرح کاشف

۱۸۷ نفر از این افراد دارای سابقه قبلی هستند

سومین مرحله از طرح کاشف، به دستگیری 288 محکوم فراری و انهدام ۵۷ باند و دستگیری ۱۸۷ سابقه‌دار منجر شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در سومین مرحله از طرح کاشف که به صورت مشترک با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی انجام شده است، گفت: «در حوزه پلیس آگاهی در این مرحله ۲۸۸ محکوم فراری، سارق به عنف، متجاوزان به عنف، زورگیران و سارقان خودرو و سارقان وسایل داخل خودرو شناسایی و دستگیر شده‌اند. ۱۸۷ نفر از این افراد دارای سابقه قبلی هستند. در این مرحله از طرح ۵۷ باند منهدم شده است. ۱۱ باند در سرقت‌هایی مانند زورگیری و گوشی‌قاپی  فعالیت داشتند.

در این طرح ۷۰ شرکت صوری که با مدارک غیر اقدام به راه‌اندازی شرکت‌هایی کرده بودند، شناسایی شدند. این افراد اقدام به اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کرده و در مجموع ۹۰۰میلیون دلار طی سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند

۱۰ باند منزل و اماکن و مغازه، ۹ باند جاعل و ۲ باند سرقت مسلحانه شناسایی و دستگیر شده‌اند.» رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: «همچنین ۱۵ محکوم فراری در این مرحله از طرح دستگیر شدند. این افراد بالغ بر ۳۵۰۰ فقره سرقت تا این لحظه اعتراف کرده‌اند.»

شناسایی 70 شرکت صوری

این مقام ارشد پلیسی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در این طرح گفت: «در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ۴۴۸هزار انواع و اقسام دارو، ۱۲هزار لاستیک قاچاق، ۶۲۰۰ قلم انواع لوازم الکترونیکی، ۵۴۰۰ قلم لوازم یدکی، ۱۶۰ هزار ثوب پارچه و ۱۲۱۴ دستگاه ماینر کشف شده است. اموال مکشوفه بالغ بر ۶۰میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است. در این طرح ۷۰ شرکت صوری که با مدارک غیر اقدام به راه‌اندازی شرکت‌هایی کرده بودند، شناسایی شدند. این افراد اقدام به اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کرده و در مجموع ۹۰۰میلیون دلار طی سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند. تا این لحظه ۲۰۰ نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند و این پرونده همچنان در حال رسیدگی است.»

سردار رحیمی گفت: «در حوزه زمین‌خواری باند ۲۰ نفره که ۶ نفر از اعضای اصلی باند زمین‌خواری هستند، ۲۰۰ سند دفترچه‌ای از این افراد کشف شده است. اسناد این افراد همه جعلی بوده و با جعل مُهرهای سازمان‌های مختلف در حوزه تهران و دماوند زمین‌ها را شناسایی می‌کردند و با جعل سند به فروش می‌رساندند.»

در این مرحله از طرح ۵۷ باند منهدم شده است که ۱۱ باند در سرقت‌هایی مانند زورگیری و گوشی‌قاپی فعالیت داشته‌اند
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.