30 سالِ تمام در سلولی کوچک!

آنتونی ری هینتون بی‌گناه بود اما در 29سالگی به جرم قتل دستگیر شد و 30سال برای آزادی‌ جنگید

کتاب «خورشید حتماً می‌تابد» سرگذشت واقعی آنتونی ری هینتون به قلم خود او، جزء پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز، برگزیده کتاب‌های تابستانی باشگاه کتابخوانی اپرا در سال 2018 و برنده‌ جایزه کریستوفر در سال 2019، ایمان ما را به نیکی ذاتی بشر باز می‌گرداند.

«وقتی ۳۰ سال در سلولی کوچک حبس شده‌اید، در صورت آزاد شدن، زمان زیادی در حال نشستن نمی‌گذرانید. هر روز صبح راه می‌روم، زیر باران یا آفتاب، سه مایل یا پنج مایل. فقط به این دلیل که می‌توانم، راه می‌روم. زیر باران راه می‌روم چون ۳۰ سال باران را روی پوست خود احساس نمی‌کردم.»
این‌ها صحبت‌های آنتونی ری هینتون بعد از آزادی است. او در 29 سالگی به جرم قتل و سرقت دستگیر شد و 30 سال تمام برای آزادی و دیدن دوباره درخشش نور خورشید جنگید. او در آمریکا، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های محکومیت را در انتظار اعدام تجربه کرد و در نهایت، بی‌گناه شناخته و آزاد شد. آقای هینتون در بند اعدامی‌ها و در همنشینی با مرگ، ایمان و امید را باز یافت. کتاب «خورشید حتماً می‌تابد» سرگذشت آنتونی ری هینتون به قلم خود او، جزء پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز، برگزیده کتاب‌های تابستانی باشگاه کتابخوانی اپرا در سال 2018 و برنده‌ جایزه کریستوفر در سال 2019، ایمان ما را به نیکی ذاتی بشر باز می‌گرداند. آقای هینتون بعد از آزادی‌اش، تبدیل به سخنرانی فوق‌العاده شد و تأثیرات شگرفی بر زندگی مخاطب‌هایش گذاشت. افراد زیادی تحت تأثیر پیام بخشش او قرار گرفتند، از رئیس‌پلیس‌های سرسخت و دادستان‌ها گرفته تا دانش‌آموزان و نوجوانانی که در معرض کشیده‌ شدن به راه‌هایی اشتباه قرار داشتند.

در داستان هینتون صحبت از بخشش، دوستی و پیروزی‌ است؛ درست وسط نژادپرستی، فقر و سیستم عدالت کیفری غیرقابل اعتماد که غنی را بر فقیر و سفیدپوست را بر سیاه‌پوست ترجیح می‌دهد. «خورشید حتماً می‌تابد» داستان مردی است که به رغم همۀ دردها و رنج‌های زندان، امیدوار و بخشنده باقی مانده و هیچ‌وقت ایمانش را از دست نداده است. این کتاب به‌تازگی با ترجمه فاطمه سه‌سلطانی از سوی انتشارات «مهرگان خرد» چاپ شده است.
عکس: آنتونی ری هینتون در لحظه آزادی در آغوش مادر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.