هزینه تأمین مصالح: ۷۰درصد هزینه ساخت مسکن

اعطای تسهیلات ۴۰۰میلیون تومان برای ساخت مسکن شهری

علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «طبق قانون مصوب مجلس، برای واحدهای مسکونی شهری ۴۰۰میلیون تومان با اقساط پلکانی و برای مسکن روستایی تا ۲۵۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.»
در این طرح مواردی مانند تأمین زمین، تسهیلات ۳۶۰هزار میلیارد تومانی و فروش اقساطی و مشارکت ۲۰ساله و اقساط به صورت پلکانی به تصویب رسیده است.

در موضوع ساخت مسکن ۵درصد هزینه خدمات فنی و مهندسی است و ۲۵درصد دستمزد و ۷۰درصد بقیه مربوط به تأمین مصالح است

تأمین تاسیسات زیربنایی و روبنایی توسط وزارتخانه‌های نیرو و نفت و تشکیل صندوق ملی مسکن و واگذاری زمین در داخل شهرها و تأمین زمین برای نیروهای مسلح از جمله ویژگی‌های این طرح است.
نماینده مردم اردبیل همچنین گفته: «با این قانون بهانه‌ای برای عدم اجرا و ساخت یک میلیون واحد مسکونی توسط بخش خصوصی، انبوه‌سازان و پیمانکاران با هدایت و راهبری دولت در کشور وجود نخواهد داشت.»
در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۶ سال زمان صرف شد تا وزارت جهاد کشاورزی طبق قانون زمین در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دهد.
سیستم بانکی و بانک مرکزی موظف شده ۳۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این موضوع اختصاص دهد.
نیکزاد با بیان اینکه در موضوع ساخت مسکن ۵درصد هزینه خدمات فنی و مهندسی است و ۲۵درصد دستمزد و ۷۰درصد بقیه مربوط به تأمین مصالح گفت: «باید از این قانون نهایت بهره‌وری را داشته باشیم. مجلس نیز بر این موضوع نظارت خواهد کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.