3 بخشش بزرگ از مشهد تا یاسوج

اعضای بدن یک نوجوان 16 ساله، یک پرستار جوان و یک پدر یاسوجی به بیماران نیازمند اهدا شد

اهدای عضو نوجوان شانزده ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به جان پنج بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید. این در حالی است که خانواده جهانزیر خندان هم در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعضای بدن بیمار مرگ مغزی خود را به بیماران نیازمند، اهدای عضو کردند. همچنین اعضای بدن پرستار جوانی هم در اسکو که دچار مرگ مغزی شده بود به چندین نفر زندگی دوباره بخشید.

آرین بهشتی که از بیمارستان امدادی شهید کامیاب معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. با اهدای عضو نوجوان شانزده ساله مرگ مغزی پنج زندگی نجات یافت. این عمل هزاروهشتادوپنجمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه مشهد بود.

کلیه‌های این نوجوان مرگ مغزی در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به نوجوانی همسن خود که ساکن داراب استان فارس بود و سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود، اهدا و پیوند شد.

قلب آرین نیز در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به پسر نوجوانی شانزده ساله و ساکن چناران پیوند شد و به این بیمار زندگی دوباره‌ای بخشید.

قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست او به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

پرستار نجات‌ بخش اسکو

پرستار جوان تبریزی که طرح پرستار خود را در بیمارستان امام خمینی اسکو سپری می‌کرد، با اهدای اعضای خود در ایثار سنگ‌تمام گذاشت.

محمد حاتمی، پرستار جوان بیمارستان اسکو و اورژانس ۱۱۵ سهند که دچار مرگ مغزی شده بود، صبح دوشنبه با اهدای اعضای بدن خود به چندین نفر زندگی دوباره بخشید.

پرستار جوان بیمارستان اسکو و اورژانس ۱۱۵ سهند که دچار مرگ مغزی شده بود، صبح دوشنبه با اهدای اعضای بدن خود به چندین نفر زندگی دوباره بخشید

این پرستار بیست‌وشش ساله که از روز پنجشنبه در بیمارستان الغدیر تبریز بستری بود، با تأیید مرگ مغزی و موافقت خانواده روز یکشنبه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال یافت و روز دوشنبه عملیات اهدای عضو در بیمارستان انجام یافت.

محمد حاتمی ساکن خلجان تبریز ۲ به علت ایست تنفسی دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

با پیوند قلب حاتمی به یک بیمار چهل‌وچهار ساله ساکن مراغه در بیمارستان شهید مدنی تبریز، سیزدهمین مورد پیوند قلب در استان آذربایجان‌شرقی انجام شد.

کبد او نیز به بیمار پنجاه‌وچهارساله پیوند زده شد و با این پیوند از ابتدای امسال تاکنون تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به پیوند ۱۱ مورد کبد شده‌اند.

اهدای اشکبار

خانواده نوعدوست کهگیلویه‌وبویراحمدی اعضای بدن بیمار مرگ مغزی خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

ادریس خندان فرهنگی و برادر جهانزیرگفت: «با این عمل خیر ضمن کسب رضایت خداوند به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشیده شد.»

عالیوند خندان برادرزاده جهانزیر نیز گفت: «مرحوم خود از خیران و افراد نیک بود و پایان زندگی‌اش آغازی برای دیگران شد.»

مسئول گروه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: «مرحوم چهل‌ونه ساله بود و در تصادف با خودرو در شهر مادوان دچار سکته مغزی شد.» سیدسینا سعیدی سوق گفت: «از بدن این بیمار مرگ مغزی اعضای قابل استفاده بیمار برداشت شد و برای عمل پیوند به بیمارستان ابن‌سینای شیراز انتقال یافت. این مورد دومین اهدای عضو در سال‌جاری در کهگیلویه‌وبویراحمد است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.