سکان ریاست سازمان سینمایی به چه کسی می‌رسد؟

شهروندآنلاین: با ورود محمدمهدی اسماعیلی به ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهارستان، این روزها به نظر می‌رسد که نوبت به گمانه‌زنی‌های گوناگون درباره نام معاونان وزیر جدید ارشاد و به خصوص رئیس سازمان سینمایی رسیده. گزینه‌هایی که البته با توجه به خط و ربط رسانه‌های مختلف راه به مسیرهای متفاوتی باز می‌کنند و عملا نشان از توقعات و انتظاراتی دارند که وزیر ارشاد در هر کدام از زیرمجموعه‌هایش با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کند.

چهاردهمین وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران اما از همان اوان ورود به ساختمان وزارتخانه و با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌هایی که پیشتر اعلام کرده بود، شاهد انتشار اخبار و شایعات و البته انجام رایزنی‌هایی درباره گزینه‌های مختلفی بوده که رسانه‌ها برای همکاری با او در نظر گرفته‌اند. گزینه‌هایی که در میان‌شان نام شماری از تهیه‌کنندگان و مدیران سینمایی سابق نیز به چشم می‌خورد.

در میان کسانی که پیش‌بینی می‌شود شانس خوبی برای ریاست سازمان سینمایی دارند، به گزارش خبرگزاری‌های گوناگون کشور نام چهار، پنج نفر بیش از دیگران شنیده می‌شود.

خبرگزاری مهر در این میان عقیده دارد که محمد خزاعی و محمود رضوی به عنوان تهیه‌کنندگان سینما، شهاب اسفندیاری به عنوان رئیس دانشکده صداوسیما و البته تهیه‌کننده و نظریه‌پرداز سینمای بعد از انقلاب و در نهایت جواد رمضان‌نژاد رئیس سیما فیلم و مدیر سابق شبکه‌های افق و شبکه پنج سیما بیش از بقیه نام‌ها برای نشستن پشت میز ریاست سازمان سینمایی شانس دارند.

خبرگزاری آنا در این میان علاوه بر محمد خزاعی، محمود رضوی و شهاب اسفندیاری نگاهش را به محمد احسانی مدیر فعلی شبکه نسیم دوخته که به عنوان یکی از خوشنام‌ترین مدیران سینما و تلویزیون ایران که همواره یکی از گزینه‌های مهم ریاست سازمان سینمایی بوده، شانس خوبی برای ورود به واحد ریاست ساختمان سازمان سینمایی دارد.

طیف‌های دیگری نیز البته در این میان هستند که با تفاوتی کمابیش ناچیز روی همین چند نفر به عنوان گزینه‌های اصلی ریاست سازمان سینمایی فکر می‌کنند. حالا در این میان برخی از آنها گزینه اصلی‌شان محمود رضوی است، عده‌ای شهاب اسفندیاری و عده‌ای نه‌چندان کم‌شمار هم محمد خزائی را به عنوان گزینه‌ای می‌بینند که حضورش حاصل فضاسازی‌های خودش یا اطرافیانش است. یعنی آنچه مشخص است اینکه در نهایت شاهد انتخاب یک نفر از این جمع پنج نفر به عنوان دست راست سینمایی وزیر جدید ارشاد خواهیم بود.

روسای احتمالی سازمان سینمایی

بعد از انتشار پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف حالا دیگر می‌توان گفت که پنج نفر به عنوان گزینه‌های اصلی شانس بیشتری برای پذیرش مسئولیت سکانداری سینمای ایران دارند.

محمد خزاعی تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا»ی ابوالقاسم طالبی که در دوران ریاست جواد شمقدری به عنوان دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و البته چند دوره هم دبیری جشنواره مقاومت انتخاب شده؛ محمود رضوی تهیه‌کننده «درباره الی» اصغر فرهادی و البته «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «رد خون» محمدحسین مهدویان که به عنوان مشاور فرهنگی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صداوسیما با کارنامه‌ای شامل عضویت در شورای فیلم و سریال «سیمافیلم»، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه تهران و مدیریت امور تأمین برنامه شبکه اول سیما که کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» را نیز نوشته؛ گزینه‌های اصلی ریاست سازمان سینمایی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند. به خصوص شهاب اسفندیاری که گفته می‌شود در صورت انتخاب با توجه به ریاستش در دانشگاه صداوسیما می‌توان به حل شدن اختلافات میان سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی امیدوار بود.

جواد رمضان‌نژاد رئیس فعلی «سیمافیلم» که در کارنامه کاری‌اش مدیریت شبکه افق و شبکه پنج سیما دیده می‌شود و محمد احسانی مدیر فعلی شبکه نسیم که در کارنامه‌اش مدیریت شبکه یک سیما، مدیریت گروه اجتماعی شبکه سه و البته قائم‌مقامی شبکه تهران نیز دیده می‌شود؛ دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند پس از جواد شمقدری، حجت‌اله ایوبی، محمدمهدی حیدریان و حسین انتظامی تبدیل به پنجمین رئیس سازمان سینمایی شوند!

اما اینکه بالاخره همای سعادت دقیقا بر شانه چه کسی خواهد نشست و کلید اتاق ریاست سازمان سینمایی به چه کسی سپرده خواهد شد؛ حکایتی است که احتمالا تا همین یکی، دو روز دیگر مشخص خواهد شد…

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.