سفیر پیشین آمریکا در اسراییل، عضو جدید تیم وزارت خارجه آمریکا در امور ایران

منابع وزارت امور خارجه آمریکا خبر دادند، سفیر پیشین این کشور در اسراییل به دلیل رابطه شخصی‌اش با مقامات اسراییلی و اشراف به جنبه‌های منطقه‌ای موضوع ایران که می‌تواند به افزایش هماهنگی واشینگتن- تل آویو در زمینه مسأله ایران کمک کند، به عنوان مشاور جدید به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است.

شهروند آنلاین: سفیر پیشین آمریکا در اسراییل به دلیل رابطه شخصی‌اش با مقامات صهیونیستی و اشراف به جنبه‌های منطقه‌ای موضوع ایران که می‌تواند به افزایش هماهنگی واشینگتن- تل آویو در زمینه مسأله ایران کمک کند، به عنوان مشاور جدید به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت که دَن شاپیرو، سفیر پیشین آمریکا در اسراییل به عنوان یک مشاور ارشد به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا پیوسته است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت که دَن شاپیرو، سفیر پیشین آمریکا در اسراییل به عنوان یک مشاور ارشد به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا پیوسته است

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس در گزارشی نوشت: اسراییل به دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا فشار می آورد تا در صورت شکست دیپلماسی واشینگتن با ایران، با آن وارد مذاکراتی درباره یک «برنامه جایگزین» شود. شاپیرو که رابطه‌ای شخصی با بسیاری از مقامات اسراییلی، از جمله نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارد، برای ایفای نقشی در هرگونه مذاکراتی از این دست آماده شده است. مسئولیت او در زمینه جنبه‌های منطقه‌ای مسأله ایران و هماهنگی در این‌باره با اسراییل خواهد بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به اکسیوس گفته است، شاپیرو یک روند تعیین صلاحیت امنیتی را طی کرده است و کارش را هفته پیش به عنوان یک «مشاور ارشد پاره وقت» برای رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آغاز کرد.

اکسیوس ادامه داد: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به اکسیوس گفت که مالی در راستای تعهدش نسبت به دریافت و آشنایی با دیدگاه‌های متنوع درباره ایران، شاپیرو را استخدام کرده است. اگرچه او از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند، شاپیرو رویکردی میانه‌روتر در قبال ایران دارد. به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، تجربه و دانش در درباره منطقه و این امر مسلم که مردم منطقه او را می‌شناسند، به ما در زمینه تفکر درباره جنبه‌های منطقه‌ای مسأله ایران و هماهنگی با اسراییل کمک می‌کند.

این پایگاه خبری در آخر آورده است: مالی قصد دارد در هفته‌های آتی مشاوران بیشتری به تیمش اضافه کند تا آن را گسترش دهد، دیدگاه‌هایی متنوع راجع به ایران را یکی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.