چین زمان بازی‌ آنلاین کودکان را محدودتر کرد

زیرِ 18 ساله‌ها فقط می‌توانند یک‌ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات بازی کنند

چین به شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های آنلاین خود دستور داده خدمات‌شان را به بازیکنان جوان کاهش دهند. هدف مقامات از این اقدام جلوگیری از «اعتیاد جوانان به بازی‌های ویدیویی» است. ماه گذشته، رسانه‌ای دولتی در چین بازی‌های آنلاین را «افیون روحی» نامیده بود.

شهروندآنلاین: چین به شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های آنلاین خود دستور داده خدمات‌شان را به بازیکنان جوان کاهش دهند. این اقدام برای جلوگیری از آنچه مقامات آن را «اعتیاد جوانان به بازی‌های ویدیویی» می‌خوانند، انجام شده است.

نهاد تنظیم‌ مقررات بازی‌های ویدیویی چین اعلام کرده است گیمرهای آنلاین زیرِ 18 سال فقط می‌توانند یک‌ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات بازی کنند.

یک‌ماه قبل از این محدودیت‌ها، مقاله‌ای که روزنامه دولتی «اطلاعات اقتصادی» منتشر کرد، می‌گفت بسیاری از نوجوانان به بازی‌های آنلاین معتاد شده‌اند و این وضعیت بر آنان تأثیر منفی می‌گذارد. این مقاله باعث افت چشمگیر ارزش سهام برخی از شرکت‌های بزرگ بازی آنلاین چین شد

به گزارش BBC NEWS، اداره مطبوعات و انتشارات ملی به خبرگزاری دولتی شینهوا گفته بازی فقط بین ساعت 20 تا 21 مجاز است. همچنین به شرکت‌های تولیدکننده بازی‌ دستور داده شده از بازی کودکان در خارج از این مواقع جلوگیری کنند. ماه گذشته، رسانه‌ای دولتی در چین بازی‌های آنلاین را «افیون روحی» نامیده بود. به گفته نهاد تنظیم‌ مقررات، بازرسی از شرکت‌های بازی آنلاین نیز افزایش می‌یابد تا بررسی شود آیا محدودیت‌های زمانی در حال اجراست یا خیر.

قوانین قبلی، بازی آنلاین کودکان را به 90 دقیقه در روزهای کاری و سه ساعت در تعطیلات محدود می‌کرد. این اقدام نشان‌دهنده نگرانی عمیق درباره تأثیر بازیِ بیش از حد بر جوانان است.

یک‌ماه قبل از این محدودیت‌ها، مقاله‌ای که روزنامه دولتی «اطلاعات اقتصادی» منتشر کرد، می‌گفت بسیاری از نوجوانان به بازی‌های آنلاین معتاد شده‌اند و این وضعیت بر آنان تأثیر منفی می‌گذارد. این مقاله باعث افت چشمگیر ارزش سهام برخی از شرکت‌های بزرگ بازی آنلاین چین شد، چنانکه سهام دو شرکت بزرگ چینی تولید بازی‌های آنلاین، تنسنت (Tencent) و نت‌ایز (NetEase)، در معاملات اولیه سهام در هنگ‌کنگ بیش از ۱۰درصد کاهش یافت.

ماه جولای، شرکت تنسنت، غول تولید بازی‌های آنلاین چینی، اعلام کرد در حال راه‌اندازی فناوری تشخیص چهره برای جلوگیری از بازی کودکان بین ساعات 10 شب تا 8 صبح است. این اقدام به دنبال آن انجام شد که کودکان از کارت شناسایی بزرگسالان برای دورزدن قوانین استفاده می‌کردند. افراد در چین برای ورود به سایت‌های بازی‌های آنلاین باید اطلاعات خود را وارد کنند تا کسانی که در فضای مجازی بازی می‌کنند، نتوانند سن‌شان را پنهان کنند.

گاردین هم در این‌باره نوشته تا همین اواخر، بازی‌های آنلاین به‌ لطف کاربران جوانِ بسیار در سراسر چین، تجارتی فوق‌العاده سودآور در این کشور بود، اما رسانه‌های دولتی در ماه‌های اخیر از نگرانی درباره‌ «اعتیاد به بازی» گفته‌اند. تصمیم تازه برای محدویت در ساعت بازی‌های آنلاین به احتمال زیاد باعث واکنش سرمایه‌گذاران شرکت‌های بازی‌ساز چین می‌شود. با این‌حال، شرکت تنسنت اخیرا در گزارش مالی خود گفته بود خردسالان فقط بخش کوچکی از درآمد بازی‌های آنلاین این شرکت را رقم می‌زنند.

غول تولید بازی‌های آنلاین چینی، اعلام کرد در حال راه‌اندازی فناوری تشخیص چهره برای جلوگیری از بازی کودکان بین ساعات 10 شب تا 8 صبح است
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.