پایان انتظارها؛ مهدوی‌کیا روی نیمکت امیدها

انتخاب کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال به عنوان سرمربی تیم امید بازتاب‌های مثبتی داشته است

مهدی مهدوی‌کیا بعد از چند سال مربیگری در آکادمی هامبورگ حالا یک وظیفه خطیر را بر عهده گرفته است؛ پایان‌دادن به طلسم چنددهه‌ای صعود تیم فوتبال امید ایران به المپیک.

مهدی مهدوی‌کیا، مربی تیم پایه‌های هامبورگ و بازیکن سابق این تیم از امروز رسما با سمت جدیدی در فوتبال ایران حاضر خواهد بود؛ سرمربی تیم المپیک یا همان امید. او که سال‌ها پیش تیمی موسوم به آکادمی کیا را راه‌اندازی کرده و در حال حاضر تعداد زیادی از نخبه‌های رده پایه در ایران در تیم‌های او حاضرند، در بازگشت از سفر آلمان در جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال شرایط خود برای تیم المپیک را با عزیزی خادم در میان گذاشت و در شرایطی که ممکن بود تصمیم دیگری بگیرد، درنهایت تصمیم خود را برای شروع سرمربیگری در یک تیم رده پایه پراهمیت نهایی کرد.

شاید این انتخاب بدون حتی یک منتقد در فوتبال ایران باشد؛ چون کاپیتان سابق تیم‌ملی که مدارج مربیگری را خیلی خوب در آلمان طی کرده و از شخصیت منحصربه‌فردی هم برخوردار است

طی این دیدار مهدوی‌کیا حکم سرمربیگری تیم ملی امید را از عزیزی خادم دریافت کرد. ضمن آنکه مقرر شد مهدی مهدوی‌کیا به عنوان مشاور فنی فدراسیون فوتبال در امور فعالیت کند.

شاید این انتخاب بدون حتی یک منتقد در فوتبال ایران باشد؛ چون کاپیتان سابق تیم‌ملی که مدارج مربیگری را خیلی خوب در آلمان طی کرده و از شخصیت منحصربه‌فردی هم برخوردار است، در پستی قرار گرفته که شایسته آن است.

مهدی مهدوی‌کیا که چند سالی است در آکادمی هامبورگ فعالیت می‌کند و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هم است، حالا یک مأموریت ویژه را بر عهده گرفته و آن طلسم‌شکنی در راه رسیدن به المپیک است. امیدهای فوتبال ایران نزدیک به 55 سال است که طعم حضور در المپیک را نچشیده‌اند و این حسرت تا المپیک 2024 پاریس پنجاه‌وهشت ساله خواهد شد. باید دید مهدوی‌کیا به دور از حواشی می‌تواند چنین طلسمی را بشکند یا خیر.

البته که حضور مهدوی‌کیا در فدراسیون و مشورت‌های او به رئیس فدراسیون نیز می‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.