۴۸ مرکز قماربازی در تهران پلمپ شد

دستگیری ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش

۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت دستگیر شدند. در این مرحله ۴۸ مرکز قماربازی که حساب مالی‌شان میلیاردی بوده شناسایی و پلمپ شد

سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت گفت: «در این مرحله از طرح اقتدار که توسط پلیس امنیت و فتا به مرحله اجرا درآمد، ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب، مزاحمان نوامیس و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی دستگیر شدند. در این طرح ۱۰۵ نفر از دستگیرشدگان سطح‌دار هستند. همچنین ۱۲۸ نفر مزاحمان نوامیس، ۹ نفر دارندگان سلاح جنگی، ۱۹ نفر توزیع‌کننده مشروبات الکلی و ۵۹ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر بودند.»

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه در این طرح هشت قبضه سلاح جنگی، ۱۴۸ قبضه سلاح سرد و ۲۸۵ قبضه شبه سلاح کشف شد، گفت: «در این مرحله ۴۸ مرکز قماربازی که حساب مالی‌شان میلیاردی بوده شناسایی و پلمپ شد. ۶۲ واحد صنفی مرتبط با تردد و فعالیت اراذل و اوباش اعم از سفره‌خانه، قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی نیز پلمپ شد.  همچنین ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۳۹ بسته غیرقانونی غذای حیوانات نیز در این مرحله از طرح کشف شد.»

انهدام باند فروش دارو با 113 شاکی

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۵۸ نفر از گردانندگان سایت‌های فعال در راستای اوباش‌گری دستگیر شدند، گفت: «۲۷ نفر از اراذل و اوباش نوظهور فعال در فضای مجازی دستگیر شدند. ۱۷ تارنمای فعال در زمینه شرط‌بندی نیز مسدود شد. همچنین ۱۱ نفر از فروشندگان دارو نیز دستگیر و ۱۲۰ هزار قلم داروی کمیاب کشف شد. در این عملیات یک باند سه نفره با ۱۱۳ شاکی دستگیر شد. این باند بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته است. همچنین ۶ متهم کلاهبرداری اینترنتی با ۵۰۰ شاکی دستگیر شده و در اختیار قانون قرار گرفتند.»

او ایجاد امنیت عمومی را اولویت اصلی پلیس پایتخت عنوان کرد و گفت: «طرح‌های عملیاتی پلیس با جدیت توسط پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ به مرحله اجرا درخواهد آمد. با مخلان امنیت نیز برخورد جدی می‌شود. مجرمان نسبت به گذشته گستاخ‌تر شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد درگیری با مأموران را داشته‌ایم. برخورد قاطع با مجرمان باعث کاهش این گستاخی‌ها خواهد شد.»

رئیس پلیس پایتخت به عملکرد پلیس در شش ماهه اول سال پرداخت و گفت: «در این مدت یک درصد افزایش وقوع جرایم و دو درصد افزایش وقوع کشف در تهران داشتیم. در حالیکه بیشتر جرائم در حوزه جرائم خرد است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.