قاتل سرباز کلانتری، محاکمه می‌شود

کیفرخواست پرونده شهادت یک مأمور نیروی انتظامی صادر شد

سارق سابقه‌داری که به‌خاطر ترس از زندانی‌شدن، سرباز وظیفه نیروی انتظامی را به قتل رساند، به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود. این قاتل در راه انتقال به کلانتری، سرباز وظیفه را با چاقو به شهادت رساند. او از سوی دادسرا به عنوان قاتل مجرم شناخته و پرونده‌اش به دادگاه ارجاع شد.

صبح روز شنبه، نهم مرداد بود که این حادثه رخ داد. درست یک ماه پیش؛ مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا هنگام گشتزنی به مرد جوانی مشکوک شدند. آنها با استعلام پلاک موتورسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، دریافتند که موتورسیکلت سرقتی است. در ادامه این فرد بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل شد.

با توجه به اینکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی دادسرا بود، سرباز نوزده ساله به نام عبدالجبار مختوم‌نژاد برای متهم سی‎ و چهار ساله غذا تهیه کرد. دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد، اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز نوزده ساله زد و در نهایت نیز پا به فرار گذاشت

در بررسی‌ها مشخص شد که متهم دستگیرشده پنج سابقه سرقت دارد. با توجه به اینکه موتورسیکلت سرقتی همراهش بود به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. اما ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری، زمانی که سرباز وظیفه، متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، او مدعی شد که گرسنه است و از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.

بازداشت مجرم

با توجه به اینکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی دادسرا بود، سرباز نوزده ساله به نام عبدالجبار مختوم‌نژاد برای متهم سی‎ و چهار ساله غذا تهیه کرد. دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد، اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز نوزده ساله زد و در نهایت نیز پا به فرار گذاشت. سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد. با این حال به‌دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. با شهادت عبدالجبار مختوم‌نژاد، موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز برای دستگیری این قاتل وارد عمل شدند، پاتوق‌ها و محل‌های تردد او زیر نظر گرفته شد. در نهایت با انجام تحقیقات فنی کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی متهم جوان در شهرستان کرج شدند.

اعتراف به قتل

پس از هماهنگی‌های قضائی با بازپرس شفیعی، کارآگاهان جنایی راهی کرج شدند. آنها متهم جوان را داخل پارکی سوار بر موتورسیکلت سرقتی دیگری بازداشت کردند. متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران گفت: «چون سابقه کیفری زیادی داشتم، به علت ترس از دوباره بازداشت‌شدن تصمیم به فرار گرفتم. نمی‌دانستم ضرباتی که به سرباز جوان وارد کردم باعث شهادت او شده باشد.»

در نهایت پس از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست این پرونده صادر شد و مجرم خیلی زود پای میز محاکمه خواهد رفت.

گفتنی است که سرباز شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد متولد ۱۳۸۰، مجرد و اهل و ساکن شهر گنبد استان گلستان بود. او برای خدمت سربازی در کلانتری شهدای تهران در حال انجام وظیفه بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.