پیشروی حباب سکه با کمک مردم

عبور حباب سکه از مرز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هم اکنون حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است، گفت: علت این وضعیت، تقاضای زیادی است که طی روزهای اخیر از سوی مردم برای خرید سکه به عنوان یک کالای سرمایه‌ای ایجاد شده است.

به گزارش شهروندآنلاین، سکه در بازار اغلب به قیمتی متفاوت از قیمت واقعی خود معامله می‌شود که علت اصلی آن را می‌توان به پیش‌بینی معامله گران از قیمت آتی طلا در بازارهای جهانی و نرخ دلار در بازار داخلی مرتبط دانست. چنانچه سرمایه‌گذاران این بازار قیمت جهانی طلا را صعودی پیش‌بینی کنند در این حالت سکه کمی بالاتر از قیمت واقعی دادوستد خواهد شد؛ بنابراین قیمت سکه در عمل علاوه بر ارزش واقعی خود به برآیند انتظارات سرمایه‌گذاران و بازیگران اصلی از آینده این بازار نیز وابسته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران: خرید و فروش سکه، طلای آب شده یا شمش، کمکی به بخش اقتصادی بازار طلا که کاملا در رکود به سر می‌برد نمی‌کند

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر غیرمستقیم شرایط بازار بورس بر افزایش تقاضای خرید سکه و طلا تاکید کرد: علاوه بر رکود در بازار بورس، در حال حاضر بازار طلافروشان هم وضعیت خوبی ندارد که عاملی برای افزایش تقاضای خرید سکه  است.

کشتی آرای با بیان اینکه نباید تقاضا برای خرید این اقلام را معادل با رونق صنعت طلا تصور کرد، اضافه کرد: خرید و فروش سکه، طلای آب شده یا شمش، کمکی به بخش اقتصادی بازار طلا که کاملا در رکود به سر می‌برد نمی‌کند و عدم استقبال از خرید مصنوعات طلا، برای طلافروشان و کارگاه‌های تولیدی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.