سقوط هواپیمای آموزشی در نظرآباد

۲ سرنشین هواپیما مصدوم شدند

مهرداد بابایی رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز به ایرنا اعلام کرد که بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی در نظرآباد ۲ سرنشین آن مصدوم شدند. 

این حادثه ساعت ۸:۰۸ امروز به اورژانس البرز اعلام شد که مصدومان با بالگرد امدادی اورژانس به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافتند.

این هواپیمای آموزشی تک موتوره در اطراف فرودگاه آزادی نظرآباد سقوط کرد.

اشتباه محاسباتی علت سقوط هواپیمای آموزشی اعلام شده است

دبیر ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز در این مورد گفت:«اشتباه محاسباتی علت سقوط هواپیمای آموزشی اعلام شده است.»
محمد رضا فلاح نژاد تاکید کرد: «این هواپیما هنگام برخاستن در مجاورت فرودگاه آزادی نظرآباد که در روستای صالحیه است به تپه برخورد کرده است. خلبان این هواپیمای آموزشی تک موتور با کارآموز خود به دلیل اشتباه محاسباتی به تپه مجاور فرودگاه آزادی نظرآباد برخورد داشت.»

کاپیتان افشین کیا مدیر فرودگاه آزادی در خصوص این حادثه ‌گفت: «حال هیچ کدام از آنها وخیم نیست. البته مصدومیت معلم خلبان بیشتر و به صورت شکستگی است. دو مصدوم حادثه با حضور به موقع نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.»

فرودگاه آموزشی نظرآباد وابسته به بخش خصوصی در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد

فعالیت فرودگاه آزادی نظرآباد در زمینه اجاره هواپیماهای تفریحی است که محدوده پرواز هواپیماهای این فرودگاه استان البرز بوده که در برخی از موارد به سمت استان گیلان و سایر استان ها نیز می‌روند.

فرودگاه آموزشی نظرآباد وابسته به بخش خصوصی در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد. بر اساس آمار سال ۹۵ نیز ۲ حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در این فرودگاه رخ داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.