سناریوی دختر 18 ساله برای سرکیسه‌کردن فروشنده مانتو

او با رسید جعلی 4میلیون تومان خرید کرد

دختر هجده ساله‌ در شیراز فروشنده مانتو و لباس را سرکیسه کرد. او 4میلیون تومان لباس و مانتو خرید، ولی با رسید جعلی دست به کلاهبرداری زد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس در توضیح خبر دستگیری دختر نوجوان کلاهبردار در شیراز گفت: «چندی پیش مردی سی‌وپنج ساله به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است. او گفت که شخصی ناشناس پس از خرید چند مانتو و لباس از سایت او و ارایه رسید بانکی، دست به کلاهبرداری زده است. بنابراین رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای او ارسال می‌کند. رسیدی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است. خریدار مدعی می‌شود که پول مانتو و لباس‌ها معادل ۴۰میلیون ریال را به حساب فروشنده واریز کرده است. او از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق تاکسی‌های اینترنتی برایش ارسال کند. ولی پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.»

اعتراف به جرم

این مقام مسئول ادامه داد: «بر اساس اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است. با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم که دختری هجده ساله بود، در شهر شیراز شناسایی شد. او ضمن هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. متهم پس از مواجه‌‌شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.»

رئیس پلیس فتای استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند. او درخواست کرد که در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.