فروش الکل‌ تقلبی توسط مأمور خرید شرکت

این فرد با همدستی شوهرخواهرش الکل غیراستاندارد را به شرکت‌شان می‌فروخت

مأمور خرید یک شرکت با همکاری همدستش و با جعل مدارک و فاکتورها، الکل‌های تقلبی را به جای الکل‌های اصل برای شرکت می‌خرید. وقتی این الکل‌ها باعث آسیب پوستی کارکنان شد، رئیس شرکت اقدام به شکایت کرد.

چهاردهم اسفند سال گذشته خانم جوانی که مالک شرکتی در زمینه تولید الکل بود، به پلیس مراجعه کرد. او در شکایتی به مأموران گفت: «حدود هشت ماه قبل، شخصي به نام بهروز به شرکتم آمد. او خود را مأمور خريد مجتمع تجاري معرفي کرد و بعد از آن به مدت هشت ماه، هر ماه حدودا 40 ليتر براي مرکز تجاري الکل ضدعفوني‌کننده خريداري کرد. اما بعد از مدتی، مديريت مجتمع تجاري با من تماس گرفت و مدعی شد با توجه به قيمت بالاي الکلي که براي آنها فاکتور کرده‌ام، محصول از کيفيت پايين برخوردار است. او گفت که این الکل‌ها باعث آسيب جدي به پوست کارکنان اين مرکز تجاري شده است. در صورتی که الکل‌های تولیدی شرکت مشکلی ندارد. برای همین تصور می‌کنم در این میان اتفاقی رخ داده باشد.»

با شکایت رئیس شرکت تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

در ادامه تحقیقات با هماهنگی‌های قضائی نمونه‌اي از الکل ارایه‌شده به مجتمع تجاري به آزمايشگاه سازمان غذا و دارو ارسال شد. با انجام آزمایشات مشخص شد ترکيبات الکل مواد غيراستاندارد و سمي است. همچنین مشخص شد که این الکل‌ها حاوي بيش از 70درصد متانول است، چراکه متانول بسيار ارزان‌تر از اتانول است.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که مأمور خرید شرکت با همکاری شوهرخواهر خود اقدام به جعل مدارک و فاکتورهای خرید و توزیع الکل تقلبی به جای الکل اصلی کرده است. با مشخص شدن این موضوع و کشف حقیقت درنهايت با دستور بازپرس پرونده، هر دو متهم دستگير شدند. آنها به جرم خود اعتراف کردند و با صدور قرار وثيقه به زندان منتقل شدند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.