ماجراجویی برانکو در خاورمیانه؛ این‌ بار با عمان

تیم ملی عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ شگفتی‌ساز شد

برانکو ایوانکوویچ با تیم ملی عمان رویاهای بزرگی دارد؛ او بعد از برد مقابل ژاپن به دنبال اولین صعود تیمش به جام جهانی است.

شهروندآنلاین: اولین مسابقه دور دوم مقدماتی جام جهانی قطر در منطقه آسیا بین دو تیم ژاپن و عمان برگزار شد که این مسابقه با نتیجه‌ای دور از انتظار و با یک شگفتی به پایان رسید؛ برد یک بر صفر عمان در خانه ژاپن که به معنای اولین شکست سامورایی‌های آبی بعد از چهارسال در خاک این کشور بود.

عمان در این مسابقه با انجام یک بازی هوشمندانه تقریبا نبض بازی را در اکثر دقایق در اختیار داشت و برد بحقی به دست آورد. این مسابقه بازگشت برانکو ایوانکوویچ به صحنه بازی‌های ملی پس از دوره‌ای طولانی بود و جالب اینکه آخرین مسابقه ملی او با تیم ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ در ژاپن برگزار شد و با شکست ایران به اتمام رسیده بود. اما بعد از سال‌ها برانکو با شاگردان دونده و خوش تکنیکش در آسیا خودی نشان داد و شگفتی بزرگ روز اول را خلق کرد.

برانکو بعد از برد بزرگ مقابل ژاپن از دوران حضور در تیم ملی ایران گفته است: «من خاطرات خوب و زیبایی از رویارویی با ژاپن دارم. پیش از این و زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بودم، این تیم را شکست دادم و الان هم با یک پیروزی شایسته از اوزاکا به عمان برمی‌گردم.»

عمان در این بازی یک‌بار هم می‌توانست به پنالتی برسد که بازبینی صحنه رأی به ادامه مسابقه داد. آنها گل پیروزی توسط السبحی را با یک حرکت تیمی حساب‌شده از سمت راست و ضربه تمام‌کننده الصبحی به ثمر رساندند تا توییتر یک‌سره در اختیار این کشور کوچک منطقه خلیج‌فارس قرار بگیرد.

نکته قابل توجه اینکه آخرین شکست تیم ملی ژاپن در خانه مقابل امارات در سال ۲۰۱۶ و در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ اتفاق افتاده بود؛ زمانی که امارات دو- یک ژاپن را مقابل هوادارانش شکست داد.

برخی از منابع خبری اعلام کردند این شکست ممکن است به قیمت از دست‌دادن شغل هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ژاپن تمام بشود. در بازی دوم این گروه ژاپن پنج روز دیگر میهمان چین خواهد بود و عمان از عربستان میزبانی خواهد کرد.

مسأله مهم در این خصوص برد بزرگ عمانی‌ها با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ است. این مربی کروات که ایرانی‌ها خاطرات خوبی از او دارند، حالا بار دیگر در خاورمیانه به دنبال ماجراجویی است. اگرچه خیلی‌ها روی عمان به‌عنوان یک مدعی صعود به جام جهانی حساب نمی‌کنند اما پروفسور نشان داده همواره آرزوهای بزرگی دارد و بدون تردید بعد از برد بزرگ مقابل ژاپن حالا رویاهایش را دست‌یافتنی‌تر هم می‌بیند.

برانکو بعد از برد بزرگ مقابل ژاپن از دوران حضور در تیم ملی ایران گفته است: «من خاطرات خوب و زیبایی از رویارویی با ژاپن دارم. پیش از این و زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بودم، این تیم را شکست دادم و الان هم با یک پیروزی شایسته از اوزاکا به عمان برمی‌گردم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.