همه رکوردهایی که رونالدو شکست

عبور از علی دایی، فقط یکی از کارهای خارق‌العاده کریس رونالدو است

کریس رونالدو به شکستن رکوردها عادت کرده است؛ او از رکورد گل ملی علی دایی هم عبور کرد تا ویترین افتخاراتش تکمیل شود.

کریس رونالدو در 36سالگی بار دیگر نامش را بر سر زبان‌ها انداخته؛ دیشب او یک‌بار دیگر تاریخ‌ساز شد؛ جایی که برنده پنج باره توپ طلا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر برابر ایرلند قرار گرفت و با وجود از دست‌دادن یک پنالتی در نیمه اول این مسابقه موفق شد در لحظات پایانی نیمه دوم دوبار گلزنی کند. دو گلی که رونالدو مقابل ایرلند به ثمر رساند، صدوده و صدویازدهمین گل‌های فوق ستاره پرتغالی در بازی‌های ملی به شمار می‌آمد؛ موضوعی که باعث شد CR7 با عبور از علی دایی به تنهایی صاحب رکورد بیشترین گل‌زده در تاریخ رقابت‌های ملی شود.

اما رونالدو در دوران فوتبال خود نشان داده که شکستن رکوردها برای او به یک عادت تبدیل شده و در واقع این بازیکن به شکل دیوانه‌کننده‌ای به این روند شگفت‌انگیز خود ادامه می‌دهد.

**رونالدو، آقای فوتبال اروپا

کریستیانو رونالدو تنها با انجام یک بازی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به رکورد اسطوره رئال مادرید یعنی ایکر کاسیاس در این تورنمنت خواهد رسید. البته به‌طور قطع او این رکورد را از آن خود خواهد کرد. رونالدو اکنون 176 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و در فصل پیش‌رو نیز با منچستر یونایتد در این مسابقات به میدان خواهد رفت؛ موضوعی که باعث می‌شود فوق ستاره پرتغالی از رکورد 176 بازی ایکر کاسیاس در چمپیونزلیگ عبور کند.

رونالدو بیشترین گل(134) را در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. او همچنین بیشترین گل‌ها(67) در مسابقات حذفی این تورنمنت را وارد دروازه حریفان کرده است. رونالدو در فصل 14-2013 موفق شد 17 گل در چمپیونزلیگ به ثمر برساند که بیشترین تعداد گل در یک فصل این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

**5 قهرمانی در لیگ قهرمانان

اما مهم‌ترین رکورد CR7 در این زمینه به پنج قهرمانی او در مسابقات چمپیونزلیگ برمی‌گردد. در واقع از زمان تغییرنام این مسابقات در سال 1992 هیچ کسی به اندازه رونالدو در آن به قهرمانی نرسیده است. البته لازم به ذکر است 10 بازیکن دیگر نیز موفق شده‌اند پنج‌بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند. از طرف دیگر، تنها بازیکنی که موفق شده 6 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا (کل تاریخ رقابت‌ها) شود، کسی نیست به جز اسطوره باشگاه رئال مادرید یعنی فرانسیسکو خنتو که حالا به نظر می رسد رونالدو دوست دارد با این رکورد ویژه نیز برابری کند.

**استثنایی در فوتبال ملی

کریستیانو رونالدو تا به‌حال 180 بازی در ترکیب تیم ملی پرتغال انجام داده و از این حیث رکورددار است. همچنین هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو نه‌تنها در پرتغال بلکه در تاریخ فوتبال موفق به ثمررساندن گل‌های ملی نشده است.

رونالدو در دوران فوتبال خود نشان داده که شکستن رکوردها برای او به یک عادت تبدیل شده و در واقع این بازیکن به شکل دیوانه‌کننده‌ای به این روند شگفت‌انگیز خود ادامه می‌دهد.

**سایر رکوردهای کریس

فوق ستاره کنونی باشگاه منچستر یونایتد رکورد بیشترین هت تریک(9) در بازی‌های ملی را هم در اختیار دارد. او همچنین اولین فوتبالیستی است که موفق شده در پنج دوره رقابت‌های یورو حاضر باشد. یکی از هت تریک‌های ملی رونالدو مقابل اسپانیا و در جام جهانی 2018 بود و او را به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل کرد که به این موفقیت دست یافته است و در نهایت او تنها فردی است که در 12 تورنمنت متوالی ملی(جام جهانی، یورو، جام کنفدراسیون‌ها و لیگ ملت‌ها) گلزنی کرده است.

مادر علی دایی از دوران نوجوانی پسرش و علاقه او به فوتبال می‌گوید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.