نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران تعطیل می‌شود

تا قبل از کرونا، گردشگران ایرانی، 16درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تشکیل می‌دادند

تایلند سال 2017 حدود ۱۳۴هزار گردشگر ایرانی داشت. گردشگرانی که باعث شدند ایران 16درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تامین کند و در خاورمیانه رتبه اول را به دست آورد.

شهروندآنلاین: تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران پس از 11 سال. وزارت گردشگری تایلند یکی از دلایل این تصمیم را نامشخص‌بودن زمان برگشت صنعت گردشگری ایران به بازارهای بین‌المللی عنوان کرده. به گفته نماینده وزارت گردشگری تایلند، ایران بازار بزرگی برای گردشگری تایلند بود و کشورمان، 16درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تشکیل می‌داد. هرچند قبل از کرونا هم تحریم‌ها و مسائل دیگر مشکلاتی در حوزه حساب بانکی میان دو کشور به وجود آورده بود. مشکلاتی که باعث شد دفتر دوبی هم بسته شود. به گفته همر برقانی، تایلند نمی‌توانسته هیچ بودجه‌ای را به ایران وارد کند. او ادامه می‌دهد: «مجبور بودیم به صورت نقد به افراد این بودجه را بدهیم و آنها برای ما به ایران بیاورند. الان همین رفت‌وآمدها هم دیگر انجام نمی‌شود.» نماینده وزارت گردشگری تایلند با اشاره به اینکه گردشگر در اقتصاد تایلند نقش مهمی دارد، می‌گوید: «تایلند نزدیک به دوسال است گردشگر ندارد. از طرفی بازار گردشگری ایران هم خوابیده و نمی‌توان کاری کرد. وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفته تا مدت نامعلومی نماینده‌ای در ایران نداشته باشد.»

به گفته نماینده وزارت گردشگری تایلند، ایران بازار بزرگی برای گردشگری تایلند بود و کشورمان، 16درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تشکیل می‌داد. هرچند قبل از کرونا هم تحریم‌ها و مسائل دیگر مشکلاتی در حوزه حساب بانکی میان دو کشور به وجود آورده بود

ایران رتبه نخست خاورمیانه

با تعطیل شدن این نمایندگی وضعیت گردشگری دو کشور به قبل از 2009 برمی‌گردد. «این فعالیت‌ها از دفتر دوبی پیگیری می‌شود و دیگر تایلند در ایران نمایندگی گردشگری نخواهد داشت.» به گفته برقانی هر زمان مشکلاتی مانند ویزا برای آژانس‌های مسافرتی ایجاد می‌شد، این نمایندگی آن را حل می‌کرد. تغییر تصویر گردشگری تایلند، حمایت‌های مالی، تعامل با آژانس‌ها، مشارکت با آنها و برگزاری فم تورها بخشی از فعالیت‌های این دفتر بوده. به گفته او این دفتر در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. تایلند با توجه به فعالیت‌های این دفتر در سال 2017 حدود ۱۳۴هزار گردشگر ایرانی داشت. 134هزار گردشگری که باعث شد ایران در خاورمیانه رتبه اول را به دست آورد. هرچند تا قبل از کرونا این تعداد به 69هزار گردشگر رسیده بود. «تایلند احتمالا از اواخر نوامبر مرزهای خود را برای گردشگران باز می‌کند.» هرچند تایلندی‌ها احتمال می‌دهند بازار گردشگری ایران به این زودی‌ها نتواند مثل قبل فعالیت کند. گویا اخباری که از روند واکسیناسیون و شیوع بیماری منتشر شده، تایلند را به این نتیجه رسانده است.

در حال حاضر وزارت گردشگری تایلند برای پساکرونا تبلیغات خود را به نحو احسنت شروع کرده است. به گفته برقانی این وزارتخانه ویدیو کلیپ‌هایی را برای سفر امن به این کشور آماده و منتشر می‌کند. هرچند  ایران چنین تبلیغاتی را ندارد یا اگر دارد کیفیت مناسبی ندارند. «ما هنوز نتوانسته‌ایم ایران را به عنوان کشور امن در پساکرونا به دنیا نشان دهیم. ایران ضعف مهمی در حوزه تبلیغات گردشگری دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.