همکاری دولت و قوه قضائیه برای فساد ستیزی

حجت عبدالملکی و محسن رضایی به دیدار محسنی اژه‌ای رفتند

رییس قوه قضاییه گفت: بسترهای فسادزا در ساختار اجرایی کشور برای ما روشن است و به دولت اعلام کرده‌ایم و در مبارزه با این بسترها از درون دولت، دستگاه‌های اجرایی را یاری خواهیم کرد

شهروندآنلاین: حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محسن رضایی -معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا روز شنبه بصورت جداگانه با حضور در دفتر رییس قوه قضاییه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت وگو کرد. این دیدارها حکایت از جدی بودن مسیر مبارز با فساد در دوبت سیزدهم دارد که همراهی بیشتر قوه قضاییه را می طلبد.

رییس قوه قضاییه:بسترهای فسادزا در ساختار اجرایی کشور را به دولت اعلام کرده‌ایم

رییس قوه قضاییه گفت: بسترهای فسادزا در ساختار اجرایی کشور برای ما روشن است و به دولت اعلام کرده‌ایم و در مبارزه با این بسترها از درون دولت، دستگاه‌های اجرایی را یاری خواهیم کرد.

رئیس دستگاه قضا در ابتدای دیدار با حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  تبریک آغاز به کار دولت سیزدهم برای مجموعه دولت مردمی در تحقق شعارها و برنامه‌هایش و خدمت به مردم آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وظیفه خطیر آن در تأمین سطح رضایتمندی مردم از دولت، به وزیر جوان دولت سیزدهم که در جلسه دفاع از برنامه‌هایش در مجلس وزارت کار و رفاه را وزارتخانه مردم معرفی کرد، توصیه کرد: شفاف‌سازی در مجموعه‌های اقتصادی تحت امر خود را سرلوحه کار قرار دهید.

بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی، اجرای برنامه‌های جهادی و مبارزه با هرگونه تخلف در مجموعه‌های پایین دستی وزارت کار و رفاه اجتماعی، از دیگر توصیه‌های رئیس دستگاه قضا به عبدالملکی بود.

محسنی اژه‌ای در این زمینه گفت: انتظار می‌رود با توجه به شعار دولت در زمینه مبارزه با فساد وزارتخانه متبوع شما از هرگونه تخلف در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار جلوگیری کنید و با جلوگیری از بروز فساد در این مجموعه‌های اقتصادی از تشکیل پرونده‌هایی که کار رسیدگی به آن‌ها انرژی و زمان زیادی از دستگاه قضایی می‌برد و به‌خاطر حجم تخلفات صورت گرفته در آن معمولاً با اطاله همراه هستند، به دستگاه قضایی کمک کنید. ما هم در معرفی گلوگاه‌های فساد زا در این مقوله در کنار شما هستیم و خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بسترهای فسادزا در ساختار اجرایی کشور برای ما روشن است و به دولت اعلام کرده ایم و در مبارزه با این بسترها از درون دولت، دستگاه‌های اجرایی را یاری خواهیم کرد.

رییس عدلیه تأکید کرد: امید است در حوزه فقر و آسیب‌های اجتماعی نیز با برنامه ریزی و نگاه ویژه حوزه رفاهی را متحول کنید.

حجت عبدالملکی عزم مبارزه با فساد در تمام مجموعه های دولت سیزدهم شکل گرفته

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم نیز با تبیین برنامه‌های در دستور کار این وزارتخانه برای تغییر وضع موجود به نفع مردم، اقدام اخیر دستگاه قضایی در بازگرداندن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به بیت‌المال و حمایت از کارگران اشاره کرد و گفت: انتخاب شما از بدنه دستگاه قضایی و ادامه دوران تحول که با تعالی نیز همراه شده است، در کنار اقدام اخیر دستگاه قضایی در بازگرداندن برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که مورد بررسی دقیق قضایی قرار گرفته و سرانجام با رأی به‌جا و مناسب به بیت‌المال بازگشته‌اند، امید را در بین کارگران به همراه آورده است.

وزیر کار افزود: وزارت کار وزارتخانه حساس و مهمی است که نقش زیادی در افزایش رفاه اجتماعی و رضایتمندی مردم دارد و جای کار زیادی دارد و ما با توجه به اهمیت این وزارتخانه، از همان روز اول با قدرت کار را شروع کردیم تا بتوانیم بر اساس وعده‌هایی که به مردم دادیم همه برنامه‌های تحولی برای تغییر در وضع موجود را در موعد خود اجرایی کنیم.

وزیر کار با اشاره به روند رسیدگی دستگاه قضایی به مشکلات واحدهای تولیدی از رئیس قوه قضاییه خواست این روند ادامه دار باشد تا جامعه با امید بیشتری روند اصلاح های اقتصادی در سیستم اداره کشور را مشاهده کند.

عبدالملکی با ارائه برنامه خود در زمینه مبارزه با فساد گفت: عزم مبارزه با فساد در مجموعه های زیر نظر وزارتخانه و تمام مجموعه های دولت سیزدهم شکل گرفته و در این راه از قوه قضائیه برای کمک به این روحیه فساد ستیزی استمداد کمک داریم.

محسن رضایی :باید مسیرهای فساد را از مبداء کور کرد

 همچنین رئیس قوه قضاییه در دیدار با محسن رضایی -معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا- از تیم اقتصادی دولت خواست که با برنامه‌ریزی دقیق و علمی، کشور را از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور دهد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ظهر امروز (شنبه سیزدهم شهریور ماه) با حضور در دفتر کار رئیس قوه قضاییه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار ضمن تبریک به محسن رضایی به خاطر اعتماد رئیس جمهوری به وی و انتخابش به‌عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت، گفت: وظایف سنگین و خطیری به شما سپرده شده و امید است با همکاری همه اجزای دولت، برنامه ریزی دقیق و علمی بتوانید کشور را از گردنه‌های سخت اقتصادی بر پایه توانمندی‌های داخلی عبور دهید.

محسنی اژه‌‎ای اظهار داشت: قوه قضاییه بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضا و دولت در جهت تأمین امنیت و آسایش مردم، بهبود وضعیت و کاهش مشکلات مردم تأکید دارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: آماده هستیم در جهت رفع موانع اصلی اقتصاد و رونق سرمایه‌گذاری و تولید در کشور به قدر سهم خود در دستگاه قضایی به دولت کمک کنیم.

ریشه‌کنی بسترهای فسادزا و همکاری با دستگاه قضا برای برخورد با عناصر فاسد از دیگر محورهای مورد مورد بحث بود که با استقبال معاون اقتصادی رئیس جمهور مواجه شد و محسن رضایی در همین زمینه گفت: برای برخورداری از یک سیستم اقتصادی سالم باید مسیرهای فساد را از مبداء کور کرد که خوشبختانه دولت سیزدهم در این زمینه برنامه عملی همراه با اقدام و برنامه مدون دارد.

محسن رضایی با تشریح برنامه‌های خود و تیم اقتصادی دولت برای ارتقاء همه‌جانبه اقتصادی کشور، به ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر اقتصاد کشور پرداخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.