کلاهبرداری مجازی با تبلیغ تور گردشگری خارج از کشور

اعضای این باند در نقشه خود ناکام ماندند

کلاهبرداران حرفه‌ای که با ترفند تبلیغ تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی قصد کلاهبرداری ۳۴۰ میلیون ریالی را داشتند، در نقشه خود ناکام ماندند.

چندی پیش یکی از شهروندان اراکی به پلیس فتا استان مراجعه کرد. او در شکایتی به مأموران پلیس گفت: «پس از مشاهده تبلیغات گسترده یک تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی با یکی از افراد این تور آشنا شدم. با پرداخت ۳۴۰ میلیون ریال به حساب او اقدام به تهیه بلیت از این تور گردشگری کردم. پس از گذشت زمان و نزدیک‌شدن به زمان بلیت‌های رزروشده فردی که پول را به حسابش واریز کرده بودم، دیگر پاسخگو نبود. در ادامه دریافتم فرد یا افرادی مبلغ واریزی را از من کلاهبرداری کرده و به سرقت برده‌اند.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. در بررسی‌ها و تحقیقات صورت‌گرفته و استعلام از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی مشخص شد که گرداننده این تور گردشگری هیچ گونه مجوز فعالیت در این حوزه را نداشته است. آنها به منظور انجام مقاصد مجرمانه اقدام به تبلیغ خدمات تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی کرده بودند. بنابراین بلافاصله اقدامات تخصصی کارشناسان این پلیس به منظور بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری‌شده به فرد شاکی آغاز شد.

ناکامی کلاهبرداران

احسان آنقی، رئیس‌پلیس فتای استان مرکزی درباره این پرونده گفت: «کارشناسان پلیس فتا با اقداماتی تخصصی توانستند بار دیگر این مبلغ را به حساب شاکی پرونده بازگردانند. آنها فرد کلاهبردار را در رسیدن به هدف مجرمانه خود ناکام گذاشتند.»

او با اشاره به ادامه پیگیری قضائی در این پرونده و با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، اجاره‌دادن کارت و حساب بانکی از سوی مالکان به افراد دیگر ممنوع است، گفت: «افرادی که اقدام به اجاره‌دادن حساب‌های بانکی خود به دیگران می‌کنند، باید بدانند که مسئولیت قانونی و حقوقی هر تخلفی که از طریق این حساب‌های اجاره‌ای انجام شود، تنها بر عهده دارندگان حساب است.»

رئیس‌پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به رصد و پایش مستمر فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان و مجرمان این فضا از سوی کارشناسان پلیس فتا بیان کرد: «شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف و یا مورد مشکوکی در فضای مجازی می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.